شناسه خبر:65034
1401/10/28 09:06:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 353 هزار دلار فرش دستبافت به متراژ بیش از سه هزار متر مربع، امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

«علی جودکی» روز سه‌شنبه، افزود: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان مرکزی امسال بیشتر به مقصد کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و هند ارسال شده است.
وی صادرات فرش دستبافت استان مرکزی در سال گذشته را نیز 261 هزار و 24 دلار عنوان کرد و ادامه داد: فرش دستبافت ایران اسلامی آوازه جهانی دارد و باید نسبت به تسهیل در امور صادرات آن اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: یک‌هزار و 537 کارت قالیبافی و 774 مجوز مشاغل خانگی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد و این اقدام تا پایان سال ادامه دارد.
جودکی بیان کرد: بیش از 20 هزار متر مربع فرش دستبافت امسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که شهرستان‌های اراک، دلیجان، خمین، کمیجان، محلات و ساروق و جیریا بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.
جودکی اضافه کرد: استان مرکزی از دیرباز در حوزه فرش دستبافت یکی از قطب‌های ملی و جهانی بوده است و برجسته‌سازی این ظرفیت اقتصادی و پیوند زدن آن با علم و دانش برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت در دستور کار اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
بیش از 10 هزار بافنده فرش دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

شناسه خبر 65034