شناسه خبر:65006
1401/10/27 09:11:08

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به ویژگی‌های تحول‌آفرین گردشگری و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و شهری کرمانشاه، این صنعت می‌تواند به‌عنوان یک پیشران، دیگر حوزه‌های این شهرستان را به حرکت درآورد.

محمدطیب صحرایی در نشست کاری با فرماندار شهرستان کرمانشاه و معاونین و مدیران این مجموعه، عنوان کرد: بیش از نیمی از جمعیت استان در کلان‌شهر کرمانشاه ساکن هستند و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های کلان برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: این کلان‌شهر برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به‌عنوان پیشران برای پیشرفت است.
صحرایی تأکید کرد: در گام نخست فرمانداری کرمانشاه می‌تواند برای ایام نوروز برنامه‌های خلاقانه و رونق‌آفرین بسیاری را با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری حول محور گردشگری برنامه‌ریزی کند.
استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری از شهرهای بزرگ کشور مانند اصفهان و تبریز از ظرفیت اماکن تاریخی دوران مشروطه و یا بناهای منتسب به مشاهیر و بزرگان در رونق گردشگری شهری بهره‌های بسیاری برده‌اند و کرمانشاه هم از ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است که باید از آن‌ها برای رونق شهر استفاده کنیم.
وی هم‌زمانی تعطیلات نوروز و ماه رمضان را یک فرصت برای ایجاد رونق در شهر کرمانشاه دانست و گفت: می‌توان پاتوق‌های فرهنگی مناسبی برای استفاده مردم کرمانشاه و گردشگران از افطار تا سحر تدارک دید.
صحرایی سامان‌دهی محلات حاشیه‌ای را اولویت مهم کاری دیگر برشمرد و افزود: می‌توان از برنامه‌ای که برای سامان‌دهی محله آقاجان درحال انجام است، متناسب با فضای فرهنگی و ویژگی‌های جمعیتی، به‌عنوان الگویی برای دیگر محلات حاشیه‌ای بهره گرفت.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی و نیروهای جهادی برای سامان‌دهی محلات حاشیه‌ای تأکید کرد.
مقام عالی استان گفت: سامان‌دهی زباله‌گردها و معتادان متجاهر هم موضوع دیگری است که باید مورد توجه جدی فرماندار کرمانشاه قرار گیرد.
وی همچنین از برنامه‌های کوتاه‌مدت و کاربردی برای تنظیم قیمت و عرضه مناسب برخی کالاهای مهم سبد خانوار خبر داد و افزود: جهاد کشاورزی با همکاری معاونت اقتصادی استانداری با هدف منطقی کردن قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه و سامان‌دهی کشتارگاه‌ها و میدان عرضه دام، یک برنامه تدوین کرده که قرار است با رفع موانع، اجرایی شود.
صحرایی ابراز کرد: براساس این برنامه در پنج نقطه کرمانشاه مکان‌هایی برای عرضه مستقیم گوشت قرمز با قیمت مناسب بدون دخالت واسطه‌ها تعیین خواهد شد.
وی کشتار گوسفند زنده در کنار خیابان‌ها را تهدیدی برای سلامت مردم دانست و گفت: قرار است مشابه ایام عید مبارک قربان، دو مرکز عرضه دام زنده در سطح شهر دایر شود و با نظارت دامپزشکی و به شکل بهداشتی پس از ذبح گوسفند، لاشه آن را تحویل مردم دهد.
استاندار عنوان‌ کرد: همچنین میدان‌هایی برای عرضه مستقیم گوشت مرغ، میوه و دیگر مایحتاج ضروری راه‌اندازی می‌شود تا مردم در کوتاه‌مدت شاهد یک سامان مناسب در این حوزه باشند.

شناسه خبر 65006