شناسه خبر:64907
1401/10/21 09:30:40

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ایلام با اشاره به نهضت آسفالت خیابان‌ها و معابر ایلام گفت: افزون بر 51 هزار تن شن، ماسه و بیش از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در کارخانه آسفالت تولید شده است.

بابک محمدی آوندی روز سه شنبه با اشاره به اینکه افزون بر یک هزار و 396 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و زیرساخت شهری ایلام در هشت ماهه سال جاری هزینه شده، اظهار کرد: پیگیری و اخذ 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ورودی‌های شهر ایلام، پایش تصویری از محل درآمدهای استانی و با تلاش استاندار در قالب دو اعتبار 200 میلیارد ریال برای ورودی‌های شهر و 100 میلیارد ریال برای پایش تصویری و همچنین قرارداد پایش تصویری خرید تجهیزات دکل و دوربین پلاک‌خوان به مبلغ 40 میلیارد ریال از فعالیت‌های شهرداری ایلام بوده است.
وی افزود: طی هشت ماهه امسال (اول فروردین تا پایان آبان‌ماه) 51 هزار تن شن، ماسه و بیس در کارخانه به ارزش حدود 46 میلیارد ریال تولید شده که 30 هزار تن از آن به‌صورت دپو در کارگاه و 21 هزار و 470 تن دیگر آن به شهر ارسال شده است.
شهردار ایلام ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در سال جاری به‌روزرسانی حقوق نیروها و کارکنان شهرداری و پرداخت 500 میلیارد ریال حقوق و اضافه کار است، چراکه پیش از این پرداخت حقوق و اضافه کار آن‌ها با مشکل مواجه بود.
محمدی‌آوندی یادآور شد: رایزنی و اخذ 100 میلیارد ریال کمک بلاعوض از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای تزریق به پروژه‌های عمران شهری و پیگیری و نیز اخذ 100 میلیارد ریال اعتبار برای موضوع اربعین و همچنین بخشی از آن برای بهسازی سیلبندهای شهر با تلاش فرمانداری ایلام امسال انجام گرفت.
وی اضافه کرد: پیگیری احداث میدان بزرگ میوه و تره‌بار مرکزی شهر به مساحت 46 هزار مترمربع و شهرک خودرو به مساحت 40 هزار مترمربع با تلاش و پیگیری استاندار از دیگر اقدامات شهرداری بوده است که پس از نهایی شدن مصوبه آن توسط شورای شهر، عملیات احداث این دو پروژه بزرگ در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.
شهردار ایلام با بیان اینکه روزانه یک هزار تن نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری جمع‌آوری و حمل می‌شود، گفت: تکمیل مراحل هوشمندسازی و نصب سامانه آر.اف.آی.دی برای نظارت و کنترل ماشین‌آلات حمل نخاله‌های شهری و جلوگیری از تخلیه آن در سطح یا حاشیه شهر از دیگر خدمات و اقدامات شهرداری ایلام محسوب می‌شود.
به گفته محمدی آوندی پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر، مسدودسازی خیابان سعدی جنوبی و ساماندهی پیاده‌راه‌ها در راستای شهر انسان‌محور، طراحی پل عابر پیاده در میدان میلاد به مبلغ دو میلیارد ریال، اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای سیستماتیک کردن دایره حقوقی و همچنین ماده 100 از دیگر اقدامات هشت ماهه شهرداری ایلام است.
وی در ادامه خدمات شهرداری به اجرای باکس‌گذاری بلوار پژوهش به مبلغ دو میلیارد ریال، تولید قطعات بتنی شامل موزاییک و دال بتنی و جدول به مبلغ 15 میلیارد ریال، بازسازی میدان دفاع مقدس به مبلغ حدود 22 میلیارد ریال، اجرای موزاییک فرش معابر در دو فاز به مبلغ 30 میلیارد ریال در بلوار مدرس و خیابان پاسداران اشاره کرد.
شهردار ایلام اجرای جدول‌گذاری در سطح شهر در دو فاز محله نسار، کمربندی شمالی و ورودی ارغوان به مبلغ حدود 16 میلیارد ریال، لکه‌گیری و آسفالت معابر سطح شهر حدود 30 هزار مترمربع و خرید حدود یک میلیارد ریال تجهیزات ترافیکی را از اقدامات دیگر شهرداری ایلام برشمرد.
محمدی‌آوندی قرارداد سیلبند تخریبی بلوار اصناف و خیابان پونه به مبلغ حدود 18 میلیارد ریال، زیرسازی ورودی آرامستان بالغ بر 24 هزار مترمربع و پیگیری احداث کارخانه پردازش و بازیافت پسماند و همچنین تصفیه فاضلاب را از دیگر خدمات شهرداری ایلام ذکر کرد.
وی تأکید کرد: علاوه بر این خدمات مذکور، طی هشت ماهه اخیر شهرداری ایلام در بخش عمران و زیرساخت شهری افزون بر 597 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

شناسه خبر 64907