شناسه خبر:64896
1401/10/21 09:18:09
رئیس حوزه هنری استان همدان:

تدوین نقشه تحول بومی برای همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: سند زیست‌بوم و نقشه تحول بومی برای همدان نوشته شده و به‌واسطه استعدادها به سمت ادبیات کودک و نوجوان سوق پیدا کرده است.

محمدمهدی سموات با تأکید بر اینکه پایه کار حوزه هنری استان ادبیات کودک و نوجوان است، افزود: فعالیت‌های دیگری مثل تصویرگری کودک و نوجوان که ضمیمه کار این نوع ادبیات است نیز مورد توجه ما قرار دارد.
وی بیان کرد: مأموریت حوزه هنری انقلاب اسلامی در کشف استعداد، پرورش و حمایت از هنر انقلاب اسلامی خلاصه می‌شود و در هر استان با توجه به بومی‌سازی مأموریت‌های استانی، باهم متفاوت است.
رئیس حوزه هنری استان همدان ادامه داد: سند زیست‌بوم و نقشه تحول بومی برای همدان نوشته شده و به‌واسطه استعدادها به سمت ادبیات کودک و نوجوان سوق پیدا کرده که دلیل این امر ذخیره ارزشمندی از نویسندگان و شعرای حوزه ادبیات کودک و نوجوان در همدان است.
سموات با اشاره به اینکه این ذخیره ارزشمند تقریباً در هیچ‌جای دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: آقایان و خانم‌ها رحماندوست، محقق، بکتاش، زندی، سماوات، کوثری، زرشناس و نوری ازجمله فعالان این حوزه هستند که نامشان با همدان گره خورده و علاوه‌بر تعدد آثار، با انتشارات معتبر نیز همکاری می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه پایه کار حوزه هنری استان همدان ادبیات کودک و نوجوان است، افزود: حواشی دیگری مثل تصویرگری کودک و نوجوان که ضمیمه کار این نوع ادبیات است نیز مورد توجه ما قرار دارد.
سموات اضافه کرد: فرعیات و کارهای مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان مانند تصویرگری و پویانمایی کودک و نوجوان مورد پیگیری و درحال رشد است و علاوه‌بر آن فعالیت‌هایی مانند حلقه نویسندگان مثل قلمک به‌طور مداوم برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه افراد موفق این حوزه در همدان محصول برگزاری این حلقه‌ها و جلسات هستند، گفت: جلسه ایده داستان نیز به‌طور مستمر برگزار و منجر به تولید چهار محصول شده که احتمالاً از دو محصول تا پایان سال رونمایی خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه جلسات و فعالیت‌هایی مانند تصویرگری، داستان‌نویسی و شعر به‌طور مداوم انجام می‌شود، تصریح کرد: در زمینه شعر نیز تولیدات زیادی داشتیم و اخیراً از دو کتاب رونمایی شد که صفر تا صد آن‌ها متعلق به حوزه هنری بود.
سموات با بیان اینکه درحال حاضر نمایشنامه «شهر درختی» در دست کار است، مطرح کرد: این کتاب با توجه به مسائل اخیر انقلاب اسلامی نگاشته شده و درحال حاضر در مرحله تصویرگری است.
وی در پایان با اشاره به اینکه در همدان هنر باید به اولویت تبدیل شود، گفت: عمده مشکلات امروز جامعه یا به حوزه هنر برمی‌گردد یا رسانه، بنابراین باید نگاه فرعی و تفریحی از هنر زدوده و به‌عنوان اصل به آن نگریسته شود.

شناسه خبر 64896