شناسه خبر:64861
1401/10/20 11:18:07

معاون گردشگری کشور گفت: در دستورالعمل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بند ویژه‌ای به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد و به استان‌ها ابلاغ شده است.

یکشنبه هجدهم دی‌ماه؛ پنجاه‌وسومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان در این نشست اظهار کرد: فعالیت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سال 1401 صرفاً محدود به ایام نوروز نبود و در طول سال به‌ویژه در ایام تابستان، عید سعید فطر، اربعین و آخر ماه صفر ادامه پیدا کرد و ستاد اقامه نماز کشور برای مسافران در فعال کردن نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی کمک مهمی انجام داد.

وی افزود: الگوی توزیع زمانی سفر در ایام نوروز 1402 کاملاً با سال گذشته متفاوت است زیرا ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین‌ماه 1402 آغاز می‌شود و در تصمیم سفر افراد تأثیرگذار است، به گونه‌ای که زودتر برای سفر اقدام می‌کنند یا به تأخیر می‌اندازند.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر 16 اسفند تا 18 فروردین خدمات خود را به مسافران آغاز می‌کنند؛ با توجه به تعطیلاتی که در ماه بهمن داریم و شروع سفرهای مردم در اسفندماه پیش‌بینی می‌َشود سفر متوازن‌تری داشته باشیم اما با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، الزاماتی دارد که باید برای آن تدبیر شود.

شالبافیان ادامه داد: در دستورالعمل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ماه مبارک رمضان به نحو شایسته‌ای اشاره شده و یکی از خلاقیت‌های اعضای ستاد این است که متناسب با این ماه به مسافران خدمات‌رسانی شایسته انجام دهند.

او گفت: سفرها به گونه‌ای باید انجام شود که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و باید با همکاری ستاد اقامه نماز کشور به‌دنبال الگویی باشیم تا در این راستا خدمت‌رسانی انجام شود.

وی اضافه کرد: رویدادها و جشنواره‌های نوروزی از پنجم فروردین باید به‌گونه‌ای باشد که بعد از افطار برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر یادآور شد: بعد از ایام نوروز 1401 تمامی استان‌های گزارش‌های نوروزی خود را جمع‌بندی و برای ما ارسال کردند. از مدیران کل استان‌ها تقاضا داریم مسائلی را که استخراج کردند، مرور کنند و برای ایام نوروز 1402 آن را برطرف کنند تا دوباره شاهد این مشکلات نباشیم.

شالبافیان تأکید کرد: باید الگوی زمانی توزیع تعطیلات مد نظر قرار بگیرد. با توجه به اینکه با فاصله کمی از تعطیلات نوروز عید سعید فطر را داریم باید برای حضور نیروهای داوطلب برای خدمات‌رسانی برنامه‌ریزی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با وزیر آموزش و پرورش داشتیم درباره موضوع مدارس به جمع‌بندی رسیدیم و وزارت آموزش و پرورش در ایام نوروز 1401 کمک مهمی برای خدمات‌رسانی انجام داد.

او از تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خواست تا در حوزه سفر ایمن و توزیع مکانی سفر فرهنگ‌سازی کنند همچنین بر استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای اطلاع‌رسانی در ایام نوروز تأکید کرد.

 

شناسه خبر 64861