شناسه خبر:64840
1401/10/20 10:32:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از پیشنهاد ایجاد محدودیت‌های تردد برای کاهش بار ترافیکی همدان در میدان‌های پرتردد از جمله آرامگاه بوعلی‌سینا خبر داد.

سرهنگ فرخ جمالی، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز گره‌های ترافیکی در میدان‌های پرتردد از جمله آرامگاه بوعلی سینا و مسیرهای منتهی به این میدان، یکی از راهکارهای پیشنهادی پلیس به شورای ترافیک استان این است که در ساعات اوج تردد از ورود خودروهای شخصی به این مناطق جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه در صورت موافقت شورای ترافیک استان این محدودیت‌ها به صورت موقتی و ساعتی اعمال خواهد شد، افزود: یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز گره‌های ترافیکی، کمبود پارکینگ و افزایش پارک حاشیه‌ای است که در این راستا باید با راه‌اندازی مجدد طرح پارکبان مکانیزه(الیت) از توقف طولانی مدت خودروها در حاشیه معابر جلوگیری کرد.

جمالی با تأکید بر اینکه بار ترافیکی در آرامگاه بوعلی بعدازظهرها و روزهای خاص زیاد است، تصریح کرد: بیشتر در روزهای شنبه و چهارشنبه به علت وجود مطب‌ها در محدوده آرامگاه بوعلی‌سینا شاهد بار ترافیکی بالایی هستیم و پیشنهاد ما این است که در این روزها و در ساعات خاصی محدودیت‌های تردد اعمال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس به منظور پیشگیری از بروز ترافیک در میدان آرامگاه بوعلی سینا، به تازگی با نصب موانع فیزیکی و مستقر شدن مأموران، از پارک خودرو در حول این میدان جلوگیری کرده است.

 

شناسه خبر 64840