شناسه خبر:64806
1401/10/19 09:29:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: 83 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و بهره‌مندی همه روستاهای بالای 20 خانوار استان مرکزی از مزایای این شبکه، در دستور کار قرار دارد.

سیدعلی علوی‌زاده» روز یکشنبه افزود: یکی از اولویت‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به تبع اداره‌ کل ارتباطات فناوری و اطلاعات استان مرکزی، توسعه اینترنت پُرسرعت در مناطق روستایی بوده و این مهم از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) درحال پیگیری و اجرا است.
وی بیان کرد: 859 روستای بالای 20 خانوار در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون 713 روستا، معادل 83 درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و در برخی از روستاها ارائه سرویس توسط بیش از یک اپراتور، صورت می‌گیرد.
معاون اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: دسترسی به ارتباطات مناسب و اینترنت پُرسرعت، یکی از نیازهای اصلی و مهم امروز مردم است که در این راستا، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در مناطق شهری و روستایی با سرعت بیشتر در دستور کار قرار دارد.
علوی‌زاده یادآور شد: 146 روستا معادل 17 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان مرکزی، از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات محروم هستند که با برنامه‌ریزی انجام‌شده این روستاها نیز به‌زودی به این شبکه متصل می‌شوند.
وی اظهار کرد: هم‌اینک پوشش اینترنتی روستاهای شهرستان‌های اراک، خنداب، کمیجان، فراهان، شازند، دلیجان، خمین، آشتیان، محلات و ساوه، 80 درصد و بیشتر است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، پوشش اینترنتی در روستاهای شهرستان‌های تفرش و زرندیه نیز تا پایان سال‌ جاری به بیش از 80 درصد می‌رسد.

شناسه خبر 64806