شناسه خبر:64757
1401/10/18 09:50:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: سرنشینان هفت دستگاه خودرو آفرود که در مناطق کوهستانی شهرستان پاوه در برف و کولاک گرفتار شده بودند، توسط امدادگران این جمعیت نجات داده شدند.

«محمدباقر محمدی» روز شنبه اظهار کرد: این خودروهای آفرود در مناطق کوهستانی شهرستان پاوه درحال تردد بودند که به‌دلیل برف و کولاک منطقه تعدادی از آن‌ها به یکدیگر برخورد کرده و شماری از سرنشینان دچار مصدومیت شده بودند.
وی افزود: ساعت 17:30 دقیقه روز گذشته براساس گزارش مردمی و اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال‌احمر استان مبنی بر گرفتار شدن یک تیم آفرودسوار در این منطقه، دو تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات و شعبه پاوه به محل اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه یادآور شد: حادثه برخورد آفرودسواران چهار مصدوم به دنبال داشت که سه نفر آن‌ها توسط آمبولانس هلال‌احمر و یک نفر توسط نیروهای مردمی به بیمارستان قدس پاوه انتقال داده شدند.
محمدی یادآور شد: به‌دلیل برف و کولاک شدید در این منطقه 20 دستگاه خودرو نیز در پنج کیلومتری پایگاه سه‌راهی «باینگان» شهرستان پاوه به‌علت لغزندگی جاده دچار حادثه شده بودند که نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر شهرستان پاوه پس از ارزیابی و انجام اقدامات اولیه 10 نفر از مسافران این خودروها را به منطقه امن انتقال و چهار نفر را نیز در پایگاه سه‌راهی باینگان اسکان اضطراری دادند.
وی اضافه کرد: در این عملیات با درخواست شعبه پاوه نیروهای امدادی راه و ترابری شهرستان نیز جهت برف‌روبی و باز کردن مسیر به کمک تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آمده و در تسریع عملیات کمک کردند.
ورود یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه به استان کرمانشاه موجب بارش برف و باران در بیشتر نقاط استان شد که در برخی مناطق این بارش‌ها به‌صورت برف بود؛ اداره کل هواشناسی استان نیز نسبت به ورود این سامانه هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

شناسه خبر 64757