شناسه خبر:64734
1401/10/18 09:23:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: با برگزاری کلاس‌های توجیهی برای مادران باردار خوشبختانه زایمان سزارین در شهرستان پنج درصد کاهش یافته است.

الهه عزتی درخصوص راه‌اندازی مرکز ناباروری سطح دو ابراز کرد: در راستای طرح صیانت از جمعیت و فرزندآوری برای نخستین‌بار مرکز ناباروری در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی همچنین از راه‌اندازی مرکز خون‌گیری در اسدآباد خبر داد و گفت: طی بازدید کارشناسان سازمان انتقال خون کشور، مکان این مرکز در محل ستاد دانشکده طراحی و آماده شده که با تجهیز آن در آینده نزدیک، مرکز خون‌گیری شهرستان افتتاح می‌شود.
عزتی اذعان کرد: پس از دو سال پیگیری‌های مداوم، دانشکده علوم پزشکی اسدآباد موفق شد مجوز موافقت اصولی احداث بیمارستان 128 تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) این شهرستان را از وزارت بهداشت دریافت کند که جا دارد از تلاش‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تقدیر کنم.
وی درخصوص وضعیت بیمارستان قدیمی اسدآباد اظهار کرد: میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده اختصاصی برای اجرا و احداث پروژه ملی بیمارستان 128 تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) افزون‌بر 300 میلیارد تومان است که پیمانکار طرح موظف است بیمارستان فعلی را تخریب و اسکلت آن را براساس قرارداد طی زمان‌بندی دوساله احداث کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح پایگاه اورژانس جاده‌ای پیرملو خبر داد و گفت: درحال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی 90 درصد درحال تکمیل است که با تزریق یک میلیارد تومان اعتبار جدید و با مساعد بودن شریط جوی در دهه فجر، به بهره‌برداری می‌رسد.
عزتی درخصوص وضعیت دانشکده پرستاری اسدآباد افزود: با خلع ید پیمانکار قبلی و انتخاب پیمانکار جدید انتظار می‌رود تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی درخصوص بازسازی و تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی گفت: در حوزه بهداشت با رایزنی انجام‌شده با اعتبار افزون‌بر 55 میلیارد تومان، 27 خانه بهداشت و 11 واحد درحال تعمیرات اساسی و بهسازی است.
عزتی تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارای 266 دانشجو در سه رشته فوریت‌های پزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی بوده که توسعه و افزایش رشته‌های این دانشکده ازجمله کارشناسی فوریت‌های پزشکی در برنامه است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه از رشد 20 برابری تسهیلات اختصاص داده‌شده به بیماران خاص و صعب‌العلاج این شهرستان نسبت به سال 99 خبر داد و گفت: فرآیند اعطای تسهیلات به بیماران خاص در سال جاری با رشد 20 برابری، به بیش از 23 میلیارد تومان رسیده است.
راه‌اندازی و ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی برای نخستین‌بار در سطح شهرستان، کسب رتبه سوم پویایی و دقت در نظارت بر مراکز درمانی در بین دانشکده‌های کل کشور، انجام معاینات شغلی کارکنان با اعتباری افزون‌بر 180 میلیون تومان برای کارکنان بیمارستان قائم (عج)، کسب تأییدیه ایمنی مربوط به آتش‌نشانی بیمارستان با اجرای طرح‌های مربوط به اطفای حریق بعد از دو سال پیگیری، خرید و استقرار دو دستگاه فتوتراپی اینتنسیو در بیمارستان، انجام تعمیرات اساسی موتورخانه با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد تومان، خریداری تجهیزات کاردرمانی با اعتباری افزون‌بر 150 میلیون تومان، خریداری تجهیزات فیزیوتراپی با اعتباری افزون‌بر 150 میلیون تومان، خریداری تورنیکت اتاق عمل با اعتبار 53 میلیون تومان، خریداری کپسول هلیوم MRI با اعتبار 21 میلیون تومان و خرید تجهیزات اداری مرکز درمان ناباروری را می‌توان ازجمله دیگر اقدامات انجام‌شده در سه ماه گذشته دانست که عزتی به آن‌ها اشاره کرد.

شناسه خبر 64734