شناسه خبر:64727
1401/10/18 09:15:45

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان به نماینده شرکت ساخت و توسعه در همدان گفت: تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید تا کنار گذر غربی برای سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، افتتاح شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در هفتمین جلسه شورای راهبری تصادفات استان که با حضور جمعی از مسئولان نظامی، مدیران اجرایی و ارتباط ویدئوکنفرانسی با فرمانداری‌ها تشکیل شده بود، با گرامیداشت یاد و نام سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سیاست و نگاه دولت سیزدهم این است که در کاهش تصادفات تمام توان خود را به‌کار بگیرد، چون در نظام جمهوری اسلامی جان انسان‌ها ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس همه ما باید تلاش کنیم تا آسیب خوردن به جان و مال مردم به صفر برسد.
مقام عالی دولت در استان همدان ادامه داد: سال 1401 نخستین سالی بود که در دولت سیزدهم بعد از شیوع کرونا، سفرهای نوروزی رونق گرفت؛ ما همه توان خود را به‌کار گرفتیم تا خسارات به کمترین حد خود برسد و با همین رویکرد با اقدامات زیرساختی و کارشناسی مصوبات سفر را آماده کردیم.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز، این مهم را از تأکیدات رئیس‌جمهور نیز برشمرد و گفت: اعتبار خوبی در این زمینه برای رفع مشکل درنظر گرفته شده است.
وی افزود: درمجموع بخش راه و شهرسازی سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار داشت که با پیگیری‌های صورت‌گرفته بنا شد دو هزار میلیارد تومان به آن افزوده شود؛ ضمن اینکه در حوزه راه 170 میلیارد تومان اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.
این مقام مسئول با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها با دریافت اعتبارات، تصریح کرد: این اعتبارات در خلال سه سال تخصیص داده می‌شود، بنابراین باید در جای مناسب و با درنظر گرفتن اولویت‌ها هزینه شود.
قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: نیاز است بعد از اولویت‌بندی دستگاه و ارائه آن به راهداری اقدامات اولیه برای پیمانکاری انجام شده و معطل نکنید تا در کمترین زمان بدون تشریفات اداری کارها انجام شود.
وی در ادامه به کنارگذر غربی نیز اشاره کرد و خطاب به زمانیان نماینده شرکت ساخت و توسعه در همدان گفت: تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید تا کنارگذر غربی برای سوم خردادماه سال آتی مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، افتتاح شده و بخشی از مشکلات مردم همدان و ترددکنندگان این مسیر کاسته شود.
استاندار همدان درخصوص نهضت ملی مسکن نیز ابراز کرد: این مسئله با بنای شهر جدید شکل تازه‌ای به خود خواهد گرفت و بدون تردید پیوست‌های ترافیکی آن نیز دیده خواهد شد. نظر بنده برای عرض معابر فرعی 12 متر، خیابان‌ها 24 یا 30 متر و بلوارهای شریانی 70 متر است تا مشکلی به مشکلات مردم افزوده نشده و نیازهای آنان را تأمین کند.
قاسمی‌فرزاد همه مشکلات ترافیکی همدان را به‌دلیل گلوگاه‌ها کوچک خواند و اذعان کرد: معابر را باید درست تعریف کرد تا برای مردم زحمت ایجاد نکند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به چهاربانده کردن محور علیصدر، متذکر شد: بیشترین حوادث و سوانح در این محور رخ می‌دهد و تأکید ما این است که مطلقاً خودروهای سوخت نباید از آنجا تردد کنند.
استاندار همدان در خاتمه سخنان خود به پیگیری و بررسی کارشناسی تأسیس پاسگاه سوباشی نیز تأکید و یادآوری کرد: درخصوص پُل غدیر نیز شاهد حل مشکل بودیم، شهرداری باید به‌سرعت ‌مسائل دیگر را نیز رفع کند تا گره ترافیکی که به‌ویژه در زمان عصر و غروب در ابتدای شهرک فرهنگیان شاهد آن هستیم، برطرف شود.

شناسه خبر 64727