شناسه خبر:64697
1401/10/17 09:56:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: شهرداران یک برنامه مدون برای مدیریت شهر تدوین کنند.

محمدطیب صحرایی شامگاه چهارشنبه در نشست با شهرداران سراسر استان کرمانشاه که با حضور سرپرست معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند مهم‌ترین وظیفه همه ما، ایجاد روحیه امیدواری در مردم است.
وی افزود: این امیدواری با کار و تلاش، ارائه خدمات بهتر و ارتباط صمیمانه با مردم ایجاد می‌شود و شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از پُرمراجعه‌ترین دستگاه‌های فعال کشور، نقش مهمی در امیدآفرینی دارند.
استاندار کرمانشاه بخشی از وظایف شهرداران را تلاش برای رشد شهروندان در ابعاد مادی و معنوی دانست و گفت: شهرداران باید با برنامه‌ریزی مناسب به ارتقای فرهنگ کار و تلاش، نظم‌پذیری، امیدواری، پاکیزگی و غیره در شهرهای استان کمک کنند.
صحرایی تسهیلگری را در چهارچوب قانون یکی دیگر از رویکردهای امیدآفرین در جامعه توصیف و تصریح کرد: اگر قانون در دستان کسی باشد که خواهان خدمت به مردم نیست، آن را به یک قفل محکم تبدیل می‌کند و به بهانه اجرای قانون، اجازه انجام هیچ کاری را نمی‌دهد؛ اما اگر قانون را به کسی بسپارند که اهل خدمت است، به دنبال راهکارهایی در چهارچوب همان قانون برای گشایش در کار شهروندان خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه کرمانشاه باید به‌وسیله مردم کرمانشاه ساخته شود، گفت: مدیران ابرقهرمان نیستند که بتوانند همه کارها را انجام دهند، بلکه باید شهرها را با مشارکت و همراهی مردمی اداره کرد.
استاندار کرمانشاه بر چابک بودن شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: شهرداری‌ها یکی از مجموعه‌های متراکم به‌لحاظ حضور نیروهای غیر ضروری هستند، درحالی که نیروهای جدید باید براساس نیاز مجموعه و تخصص و توانمندی افراد جذب شوند.
صحرایی اجرای پروژه توسعه زیرساخت فیبر نوری در شهرهای استان را یک پروژه بزرگ و نوآورانه دانست و بیان کرد: نام کرمانشاه نباید با رکوردهای منفی گره بخورد، بلکه باید با ثبت رکوردهایی مانند اجرای پروژه توسعه زیرساخت فیبر نوری در تمام شهرهای استان، نام کرمانشاه سر زبان‌ها بیفتد و این یک مطالبه جدی از شهرداران است.
وی ثبت یک رکورد در گسترش صنعت گردشگری را دیگر مطالبه مدیریت ارشد استان از شهرداران دانست و گفت: کرمانشاه یک استان چهارفصل و مملو از زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و همچنین یک جریان بزرگ تمدنی در حوزه اربعین است و شهرداری‌ها باید با تعریف برنامه‌های مدون از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای ثبت رکورد در توسعه گردشگری استفاده کنند.

شناسه خبر 64697