شناسه خبر:64678
1401/10/17 09:30:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: عملیات اجرایی سه طرح برق‌رسانی شامل یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی و دو پست برق 63 کیلوولت برای تأمین انرژی زیرساخت‌های صنعتی با 514 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان نهاوند اجرا شد.

به گزارش پنجشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق همدان، آرش کردی در این آیین افزود: امروز در ساخت تجهیزات حوزه برق‌رسانی به خودکفایی بیش از 98 درصد رسیده‌ایم و در دسته پنج کشور توربین‌ساز دنیا هستیم که همه به قوت و قدرت نظام و کارشناسان ما ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه «جهاد تبیین» یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: خدمات و اقدامات انجام‌شده باید طی چهار دهه گذشته در نظام مقدس جمهوری اسلامی اطلاع‌رسانی شود تا مردم از دستاوردهای انقلاب آگاهی داشته باشند.
کردی با اشاره به وضعیت صنعت برق در کشور، تصریح کرد: جمعیت ما بعد از انقلاب اسلامی 2.3 برابر شده و از 36 میلیون نفر به حدود 84 میلیون نفر رسیده است، اما خدمات در عرصه برق بیش از 14 برابر در همه بخش‌ها رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه قبل از انقلاب ظرفیت تولید برق ما هفت هزار مگاوات بوده و امروز به 90 هزار مگاوات رسیده است، بیان کرد: هم‌اینک در تولید برق 13 برابر رشد داشته‌ایم و در منطقه و بین کشورهای خاورمیانه رتبه نخست را داریم.
وی با اشاره به اینکه مصرف برق 21 برابر افزایش داشته‌ است، عنوان کرد: تابستان سال 1400 با محدودیت‌هایی در تولید، خاموشی‌هایی در بخش خانگی اعمال می‌شد که با استقرار دولت سیزدهم و تعهد آن‌ مبنی بر رفع این محدودیت‌ها در سال 1401، برنامه‌ریزی خوبی در دولت صورت گرفت.
کردی ادامه داد: حمایت دولت در همه بخش‌ها شامل حال صنعت برق و لوایح و طرح‌هایی تصویب شد و مجلس نیز پای کار آمد و در تابستان 1401 با قوت و قدرت نظام هیچ محدودیتی در بخش خانگی ایجاد نشد.
مدیرعامل شرکت توانیر رفع وابستگی در صنعت برق را از دیگر شاخص‌های مهم دانست و ادامه داد: قبل از انقلاب، ما برای تعویض روغن یک ترانسفورماتور باید از کارشناسان خارجی استفاده می‌کردیم و امروز به خودکفایی بیش از 98 درصد در ساخت تجهیزات رسیده‌ایم.
شرط اصلی جلوگیری از خاموشی در بخش خانگی همکاری مردم است
مدیرعامل شرکت توانیر همچنین در جلسه بررسی مسائل برق شهرستان نهاوند گفت: همکاری مردم شرط اساسی جلوگیری از اعمال مدیریت بار در بخش خانگی است و درصورت همکاری نکردن مشترکان، احتمال بروز مشکلات در تابستان سال آینده وجود دارد.
وی افزود: برنامه‌ای با عنوان «مدیریت مصرف» طراحی شده است که با اجرای دقیق آن می‌توانیم با وضعیت مناسب و مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته از دوره اوج مصرف گذر کنیم، هرچند همکاری همه بخش‌ها تضمین‌کننده اجرای این برنامه است.
مدیرعامل شرکت توانیر بر سرعت بخشیدن در روند اجرای طرح‌های شرکت توانیر در شهرستان نهاوند و افزایش میزان اجرای کابل خودنگهدار تأکید کرد.
وی با بیان اینکه در تابستان گذشته با اجرای برخی مشوق‌ها برای مشترکان توانستیم میزان مصرف را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم، افزود: مدیریت مصرف صورت‌گرفته باعث شد از حدود 39 میلیون و 600 هزار قبض صادرشده، 42 درصد مشمول پاداش مصرف شوند.
کردی ابراز کرد: امسال بیش از 800 میلیارد تومان پاداش باید به مشترکان کم‌مصرف پرداخت شود، چراکه در راستای اجرای تشویقی یک‌هزار و 180 مگاوات فقط مدیریت مصرف از سوی مردم محقق شد و تنها زیر دو درصد مشترکان، بالاتر از الگو مصرف داشتند که با قبض‌های پلکانی مواجه شدند.
 تأمین برق مطمئن و پایدار با اقدام در چهار محور اساسی
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان نیز مأموریت این شرکت را توزیع برق مطمئن و پایدار در چهار محور اساسی دانست و هوشمندسازی را به‌عنوان یکی از محورها نام برد و بیان کرد: محور دوم اقدامات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه است که درحال حاضر دو برنامه مقاوم‌سازی و تعویض سیم‌ها با کابل خودنگهدار به‌منظورجلوگیری از سرقت و افزایش پایداری انجام می‌شود.
علی سهرابی‌بیدار با اشاره به افزایش بهره‌وری به‌عنوان یکی دیگر از محورهای اساسی این شرکت، افزود: در این راستا موضوعاتی همچون کاهش تلفات انرژی برق در شبکه اعم از فنی و غیر فنی، آموزش همکاران و دیگر موارد انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مشتری‌مداری و ارتباط مستمر با مردم از دیگر برنامه‌ها است، یادآور شد: ارتباط مداوم و دوسویه با مشتریان، افزایش خدمات غیر حضوری و تکریم ارباب رجوع و مشتریان نیز در این راستا صورت می‌پذیرد.

شناسه خبر 64678