شناسه خبر:64614
1401/10/14 09:48:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 17 فقره پرونده قتل عمد در سطح استان کرمانشاه منجر به سازش شده است.

«منوچهر فتاحی» در آیین شروع به کار نخستین هسته سبز در دادگستری گیلانغرب، افزود: با ارتقای سطح شوراهای حل اختلاف، درصدد شتاب بخشیدن به تاسیس نهادهای سازشی اعم از نهاد داوری و نهاد میانجیگری هستیم که مقدمات آن صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: همچنین به دنبال توسعه فرهنگ صلح در استان کرمانشاه برای استفاده بیشتر از طرح یاران صلح هستیم تا بتوانیم یک دادگستری مردم محور در استان با مشارکت بزرگان در حل اختلاف را دنبال نماییم.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مهمترین انگیزه‌های ما علاوه بر ایجاد عطوفت و رفع کینه‌ها در بین مردم، جلوگیری از تراکم پرونده‌ها در دادگستری‌ها است که معاونت توسعه حل اختلاف استان توانسته است به توفیقات خوبی در ارتقاء شاخص کشوری در این زمینه دست یابد.
حجت الاسلام «مجتبی فاطمی‌نسب» امام جمعه گیلانغرب نیز در سخنانی جایگاه مصلح به عنوان حلال مشکلات مردم را از دیدگاه قرآن و دین اسلام برشمرد و اضافه کرد: داشتن رفع دغدغه مردم وظیفه ای همگانی است و همه باید تلاش کنند نقش مصلح بودن را به خوبی ایفا کنند تا این جایگاه در خانواده‌ها به خوبی تقویت و احیا شود.
«وحید محمدی» فرماندار گیلانغرب نیز با اشاره به اینکه معیار سلامت در هر کشور دستگاه قضایی آن است، گفت: اقتدار دستگاه قضا موجب اقتدار دیگر دستگاه‌ها و رشد و توسعه آن‌ها خواهد بود.
«نورالدین صفری» رئیس دادگستری گیلانغرب نیز با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضا ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها است و این مهم جز با همراهی مصلحین به عنوان بازوان دستگاه قضا امکان پذیر نیست، ادامه داد: اکنون در این زمینه شاهد ایجاد سازش حداکثری در پرونده‌ها در سطح شهرستان گیلانغرب هستیم.
«سعید خدرویسی» دادستان عمومی و انقلاب گیلانغرب نیز راهبرد دستگاه قضا را استفاده از وجود بزرگان و متنفذین در حل اختلاف توسط خود این عزیزان به عنوان بخشی از مردم که جایگاه ویژه دارند، بیان کرد.
امروز همزمان با حضور معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه، با تشکیل اولین هسته سبز در دادگستری شهرستان گیلانغرب برای نخستین بار طرح صلح یاران با گردهمایی بزرگان مصلحین متنفذین ایل کلهر و شوراهای اختلاف شهرستان گیلانغرب اجرایی شد و در این مراسم از تعدادی از شوراهای حل اختلاف نیز تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبر 64614