شناسه خبر:64552
1401/10/13 09:08:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از ساماندهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی جهت توسعه گردشگری در ایلام خبر داد.

شریفی گفت: سامان‌دهی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی بر پایه رعایت شئونات اسلامی، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری، ممنوعیت استعمال قلیان، آموزش و … در دستور کار قرار گرفته است و با هرگونه تخلف از سوی این اقامتگاه بر اساس مقررات و ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه لازم است اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای مجوز در سامانه آمار و اطلاعات گردشگری ثبت‌نام کنند افزود: لازم به ذکر است با توجه به اهمیت اینکه نیروهای این اقامت گاهها باید آموزش‌‌های لازم را ببیند، بنابراین در تمام اقامتگاه‌ها و تأسیسات گردشگری تمدید پروانه بهره‌برداری مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی توانمندسازی فعالان عرصه گردشگری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام هدف از توسعه اقامتگاه‌ها را توسعه گردشگری در استان ایلام عنوان و تصریح کرد: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند فرصت‌های لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم کند.
شریفی افزود: بنابراین دست‌یابی به این اهداف (توسعه گردشگری) نیازمند آن است در بخش گردشگری روستایی و عشایری سرمایه‌گذاری گزاری ویژه انجام شود که و این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری تحقق می‌یابد.
وی هدف از تقویت بوم‌گردی را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد.
در حال حاضر در استان بیش از 40 اقامتگاه بوم‌گردی برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران و ارائه خدمات بر اساس فرهنگ بومی فعال هستند.

شناسه خبر 64552