شناسه خبر:64503
1401/10/12 09:47:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان آبان‌ماه سال جاری 84 واحد تولیدی این استان با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید احیا شده‌اند.

شهریار عباسی اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم توسعه مباحث اقتصادی یکی از اولویت‌های اساسی دولت بوده به‌طوری که طی این مدت و به همت تیم مدیریتی استان در مجموع تعداد 84 واحد تولیدی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.
وی افزود: از این تعداد 29 طرح تولیدی صنعتی، 52 طرح تولیدی کشاورزی و سه طرح گردشگری بوده است.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: علاوه بر این 187 واحد تولیدی رفع موانع شده و مشکلاتی نظیر آب، برق، مالیات و سرمایه در گردش با مصوبات ستاد تسهیل برطرف شده است.
عباسی تأکید کرد: تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفته و امروز این تعداد واحد احیا شده نقش مؤثری در توسعه اقتصادی ایفا کرده و برای حدود چهار هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات تبصره 16 حدود 6 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات جذب شده که منجر به تحقق 97 درصدی سهم استان گردیده و از این نظر ایلام جزو استان‌های پیشتاز به‌شمار می‌رود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: علاوه بر این 230 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی و 260 میلیارد ریال تسهیلات از محل مشاغل خانگی با اشتغال‌زایی 650 نفر اعتبار جذب شده است.
عباسی به حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال از محل تبصره 18 پرداخت و اظهار کرد: 680 طرح نیز از این محل با اعتبار سه هزار و 200 میلیارد ریال اجرا شده و یک هزار و 500 میلیارد ریال دیگر نیز در دست پرداخت است.
وی یادآور شد: عملکرد کارگروه اشتغال استان در سامانه ملی رصد در مجموع با 69 درصد تعهد اشتغالزایی و اشتغال چهار هزار و 63 نفر باعث شده ایلام جزو استان‌های برتر کشور محسوب شود.

شناسه خبر 64503