شناسه خبر:64455
1401/10/11 10:00:42

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این اداره‌کل، تحول در صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان این حوزه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی می‌کند.

منصور مهرزاد روز شنبه در نشست با جمعی از هنرمندان صنایع‌ دستی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هنرمندان کردستانی توانسته‌اند در سال‌های اخیر با حداقل امکانات نقش محوری در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند.
وی افزود: حمایت و پشتیانی از هنرمندان کارآفرین و تسهیل امور مربوطه، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره ازجمله موضوعاتی است که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهمن‌سال‌جاری بیان کرد: این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی برای ما به‌وجود آورد تا در این بازه زمانی بتوانیم ضمن معرفی محصولات صنایع‌دستی استان، هنرمندان تولیدات خود را برای عرضه و فروش ارائه کنند.
مهرزاد با بیان اینکه این نمایشگاه از 18 تا 21 بهمن‌ سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: حضور استان در این نمایشگاه فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‌تر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود امسال با کیفیت بیشتری در این نمایشگاه حضور داشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این نمایشگاه افزود: استان کردستان با حضور در پنج کمیته و برگزاری پنج میز گردشگری شامل میز گردشگری موسیقی، اکوتوریسم، گردشگری روستایی و عشایری، گردشگری خرید و کاری و گردشگری میراث ناملموس حضوری پررنگ و فعالی خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد هنرمندان و صنعتگران استان با تعامل، هم‌فکری و هم‌افزایی بتوانند شرایط صنایع‌دستی کردستان را بیش از پیش ارتقا داده و با همکاری و همراهی فعالان بخش خصوصی بتوانیم در این نمایشگاه ضمن معرفی توانمندی‌های استان، زمینه جذب گردشگر به کردستان را بیش از پیش فراهم کنیم.
تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

شناسه خبر 64455