شناسه خبر:64454
1401/10/11 09:59:31
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

انجام 3 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در آذر سال‌جاری بیش از سه میلیون و 31 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

پیمان اسکندری اظهار کرد: در مجموع 764 واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه 15 میلیون قطعه در دوره در استان وجود دارد.
به گفته وی، 93 درصد واحدهای مرغداری استان با ظرفیت تولید 14 میلیون و 500 هزار قطعه در دوره در حال حاضر در استان فعال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مهرماه امسال میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان 29 درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش داشته است، گفت: هر واحد مرغدار در یک سال چهار دوره مجاز به جوجه‌ریزی است.
به گفته اسکندری، در آذر سال‌جاری بیش از 3 میلیون و 31 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار 54 هزار تومان است و بر اساس پیش‌بینی انجام شده و از هفتم آذرماه امسال عملیات کشتار و خرید گوشت مرغ منجمد بسته‌بندی شده نژاد آرین از مرغداران استان آغاز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه خرید حمایتی مرغ تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون 310 تن مرغ به قیمت هر کیلوگرم 62 هزار تومان از مرغداران استان خریداری شده است.
اسکندری از پرداخت 192 میلیارد و 200 میلیون ریال به مرغداران در قالب این طرح خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی تنها گوشت مرغ منجمد بسته‌بندی شده نژاد آرین از تولیدکنندگان خریداری می‌شود در همین راستا 16 واحد مرغداری در استان از نژاد آرین در جوجه‌ریزی مهرماه امسال استفاده کرده‌اند.

شناسه خبر 64454