شناسه خبر:64452
1401/10/11 09:55:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام از اجرای دومین سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنایی برای سال 1405 در شهرهای چوار و توحید خبر داد.

امین دوست‌محمدی گفت: طرح سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از اول تا 30 دی ماه در استان ایلام و به‌منظور دستیابی به تعداد جمعیت و خانوار ایرانی و غیر ایرانی بر اساس داده‌های بهبود یافته اداری در محدوه شهر چوار و شهر توحید انجام می‌شود.
‌وی هدف از ایجاد این طرح را توسعه و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز سرشماری برشمرد و افزود: توسعه سرشماری ثبتی مبنا شامل به‌روزرسانی نقشه‌ها، پلاک‌کوبی کد پستی، اعلام و اصلاح نشانی افراد در سامانه اعلام نشانی ثبت احوال کشور به نشانی www.ncr.ir برای اتباع ایرانی و سامانه kanoonnobat.ir برای اتباع غیر ایرانی از جمله اهداف مهم این طرح است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در ادامه تصریح کرد: جامعه آماری این طرح همه افراد ایرانی بالای 15 سال و اتباع غیر ایرانی ساکن در محدوه‌های مورد آزمایش است.
دوست‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ابعاد بیشتری در این رابطه پرداخت و گفت: اهداف تفصیلی این طرح را بررسی پوشش داده‌های ثبت اداری و اندازه‌گیری میزان افزایش آن در ثبت اداری جمعیت در مناطق مورد نظر در پایگاه داده ای و سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور، بررسی افزایش پوشش داده‌های اداری و اندازه‌گیری میزان افزایش آن در ثبت اداری مکان در مناطق مورد نظر در سامانه شرکت ملی پست، سنجش پوشش کدپستی بر اساس فایل شرکت ملی پست و مقایسه آن با نتایج اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در محدوه‌های مورد آزمایش برشمرد.
وی یادآور شد: افراد خانوار (15 سال به بالا) در شهر چوار و شهر توحید، به‌منظور تکمیل اطلاعات خود در بازه زمانی اول تا پایان دی‌ماه 1401 به سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور http://www.ncr.ir مراجعه کنند و اطلاعات درست محل اقامت همراه با ذکر کدپستی صحیح و شماره ملی خود را ثبت و تأیید کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام اضافه کرد: اتباع غیر ایرانی نیز در سامانه kanoonnobat.ir/بخش آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا 1405 نسبت به درج و ثبت کامل اطلاعات درخواستی طبق فرایند سامانه مزبور اقدام کنند.
طبق اخرین آمار اعلامی از سوی اداره کل ثبت احوال جمعیت استان ایلام بیش از 600 هزار نفر است.

شناسه خبر 64452