شناسه خبر:64404
1401/10/10 09:27:32

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواست برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را برای مهارت‌افزایی، اشتغال‌آفرینی و کمک به مهار بیکاری در استان ارائه کنند.

محمدطیب صحرایی چهارشنبه‌شب در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در استانداری کرمانشاه به معضل بیکاری استان اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه روی دریایی از فرصت و سرمایه نشسته، اما متأسفانه از این فرصت‌ها استفاده شایسته نشده است.
وی گفت: اشتغال و کارآفرینی یکی از دغدغه‌های استان است و نیاز به بسیج همه‌جانبه برای مهار بحران بیکاری داریم؛ یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند به رفع این معضل کمک کند، دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
استاندار کرمانشاه بر توسعه رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز استان تأکید و بیان کرد: با تمرکز بر بوم مهارتی کرمانشاه و نیاز صنعت و بازار کار استان، باید افزایش رشته و تنوع رشته داشته باشیم.
وی تغییر نگاه و توجه به فرهنگ کار در استان را بسیار مهم دانست و گفت: در استان بیش از 370 هزار دانش‌آموز داریم و قبل از اینکه دانش‌آموزان از فضای کار دور شوند، باید آن‌ها را با فرهنگ کار آشنا کنیم و برای این مهم می‌بایست از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی و حضور مداوم، هوشمند و هدفمند در مدارس برای تبلیغ دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده شود.
این مقام مسئول همچنین توصیه کرد که در طول سال نمایشگاه‌های جذاب برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم جهت شناساندن توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جامعه برپا شود.
صحرایی به ظرفیت گردشگری استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کرمانشاه یک اقلیم چهارفصل است و در این زمینه هم دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند با شناخت کامل زیست‌بوم کرمانشاه، این فرصت را غنیمت بشمارد و در بحث اشتغال نقش‌آفرینی کند.
استاندار کرمانشاه عراق را برای کرمانشاه همانند دریای خزر برای مازندران و گیلان دانست و افزود: فاصله کرمانشاه تا بغداد و سلیمانیه حدود 200 کیلومتر است، اما متأسفانه به دلایل نامعلوم فرصت حضور در بازار عراق را از دست داده‌ایم.
وی با بیان اینکه با هر روال طراحی‌شده منطبق با بوم استان از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای موافقم، خطاب به مسئولان دانشگاه اذعان کرد: عرصه را برای بروز ابتکارات در این حوزه فراهم می‌کنم.
صحرایی در پایان گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین نعمت گران‌بهایی است که انبوهی از کار و تولید به‌خاطر آن در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود و می‌توانیم از این حضور میلیونی به نحو احسن استفاده کنیم.

شناسه خبر 64404