شناسه خبر:64211
1401/10/4 10:37:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای فعالیت‌های ترویجی و آموزشی برای بهره‌برداران و اجرای کامل سیاست‌های طرح جهش تولید، 10 مزرعه الگویی در دیمزارهای 10 شهرستان استان با محصولات تناوبی ایجاد می‌شود.

پیمان اسکندری با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی کردستان وابسته به زراعت است، اظهار کرد: 62 درصد از برنامه ابلاغی جهش تولید در دیمزارهای کردستان تحقق پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد اراضی کشاورزی استان دیم و کمتر از 20 درصد آبی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: 591 هزار هکتار برنامه ابلاغی استان در طرح جهش تولید است که تاکنون 362 هزار هکتار از این میزان محقق شده است.
اسکندری به اقدامات انجام‌گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات یارانه‌ای برای خرید ادوات در قالب طرح جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: 372 دستگاه ادوات کشاورزی با پرداخت9 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب طرح جهش تولید در استان خریداری شده است.
به گفته وی، تاکنون 107 هزار هکتار از اراضی زیرپوشش طرح جهش تولید در استان بیمه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت‌های ترویجی و آموزشی برای بهره‌برداران و اجرای کامل سیاست‌های طرح جهش تولید 10 مزرعه الگویی در دیمزارهای 10 شهرستان استان با محصولات تناوبی ایجاد می‌شود.
اسکندری در ادامه به میانگین بارش 82 میلیمتری باران در پاییز امسال در استان اشاره کرد و گفت: بارش در کردستان به نسبت سال گذشته دو درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین بلندمدت 33 درصد کاهش بارندگی داشته است.

شناسه خبر 64211