شناسه خبر:64142
1401/10/3 08:53:12

سپهرغرب، گروه خبر: «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه پس از انتصاب خود در پیامی دست یاری به سوی مردم استان دراز کرد و از همه اقشار مردم خواست برای رقم زدن فصلی نو در پیشرفت و عمران کرمانشاه، او را کمک کنند.

در متن پیام استاندار جدید کرمانشاه آمده است: ضمن تشکر مجدد از ابراز لطف عزیزان، برای استفاده بهتر از زمان و از دست ندادن فرصت‌ها، جلساتی با عنوان تبریک و خوش‌آمدگویی برگزار نمی‌شود و ‌از همه بزرگواران خواهشمندم از هرگونه مراسم استقبال و نصب بنر تبریک خودداری فرمایند.
در ادامه متن پیام طیب صحرایی استاندار جدید کرمانشاه آمده است: اکنون که به لطف الهی و عنایات اهل بیت علیهم‌السلام توفیق خدمت به شما مردم صبور و فهیم نصیب اینجانب شده و با اعتماد رئیس‌جمهور محترم و دولت خدمت‌گزار بار سنگین مسئولیت به این فرزند کرمانشاه و سرباز انقلاب اسلامی محول شده است، ضمن سپاس از ساحت کبریایی و استمداد از حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مادر گرانقدرشان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که این ایام مزین به‌نام مبارک و یاد فداکاری و شهادت ایشان است، از همه مردم شریف استان، خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران، علما، اساتید و فرهنگیان مدیران و مسئولان گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی، روستاییان و عشایر و همه فعالان و کنشگران فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و اقشار مختلف خواهشمندم کمک و یاری خود را مبذول فرمایند تا با یاری پروردگار متعال فصلی نو در پیشرفت و عمران استان رقم بزنیم.
صحرایی در ادامه پیام خود آورده است: بدون شک رشد و ارتقای مادی و معنوی این دیار نیازمند همفکری، همکاری و تلاش بی‌وقفه همه اقشار محترم و نخبگان گرامی است. سرفرازی و بالندگی کرمانشاه غیور، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی، به همدلی و همراهی همه شما عزیزان نیازمند است.
هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه 30 آذرماه «محمدطیب صحرایی» را به‌عنوان استاندار کرمانشاه معرفی کرد.
محمدطیب صحرایی متولد سال 1355 کرمانشاه و دانش‌آموخته دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است. از سال 1386 عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق بوده و درعین‌حال مسئولیت‌های فرهنگی را در این دانشگاه برعهده داشته است. صحرایی پیش از این یکی از گزینه‌های تصدی وزارت آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم بود.
وی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت بوده و مدیریت مجتمع آموزشی امام صادق شهر تهران را در کارنامه کاری خود دارد. مسئولیت دفتر اعزام مبلغ، مدیرکل فرهنگی و قائم‌مقام معاونت دانشجویی دانشگاه از دیگر سوابق صحرایی است.
صحرایی فعالیت‌های دیگری نیز در فضای غیر دانشگاهی در قالب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در دو مؤسسه فرهنگی اندیشه روح‌الله و مطالعات راهبردی حکمت صادق (ع) دارد، وی طراح طرح کشوری ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسان طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های موفق حوزه تربیتی در مدارس کشور است.
وی عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) و مدیر مجتمع آموزشی امام صادق (ع) نیز بوده است. صحرایی دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق (ع) گذرانده است.
پیش از این «بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه بود که 15 دی‌ماه سال 1400 به این سِمت منصوب شد. مراسم معارفه استاندار کرمانشاه عصر روز پنجشنبه اول دی‌ماه با حضور وزیر کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

شناسه خبر 64142