شناسه خبر:64052
1401/9/30 09:10:32

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت توزیع برق شهرستان قروه گفت: شبکه برق 37 روستای شهرستان قروه به طور کامل اصلاح و بازمهندسی شده است.

محمدرضا حاجیان از اتمام طرح بهارستان در روستای باباشیدالله در آذرماه جاری خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون شبکه برق 37 روستای شهرستان قروه در قالب طرح بهارستان به طورکامل اصلاح وبهینه‌سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای اصلاح شبکه برق روستای باباشیدالله 2300 متر شبکه فشار ضعیف هوایی احداث شد، افزود: همچنین یک دستگاه پست هوایی در این روستا اصلاح و 300 متر خط فشار متوسط هوایی نیز با اعتباری بالغ بر6 میلیارد و797میلیون ریال احداث شد.
سرپرست مدیریت توزیع برق شهرستان قروه با بیان اینکه نقاط مخاطره آمیز وخطرآفرین دراین روستا با جابجایی شبکه رفع شد، اظهارکرد: با اصلاح نقاط فرسوده و همچنین اصلاح کامل شبکه توزیع برق در این روستا، قابلیت اطمینان شبکه توزیع نیروی برق برای 115 مشترک واقع در این روستا افزایش خواهد یافت.
حاجیان با تاکید بر اینکه امسال طرح بهارستان با سرعت بیشتری درحال انجام است، گفت: از 42 روستای مورد هدف جهت اجرای طرح بهارستان تاکنون شبکه برق 37روستا در این شهرستان با بیش از 4630 مشترک برق به طورکامل اصلاح وبهینه سازی شده ومابقی نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
وی عنوان کرد:رفع مشکلات مربوط به زیرساخت‌های روستایی علی‌الخصوص برق با هدف تامین انرژی پایدار می‌تواند زمینه ساز ورونق بخش تولید محصولات کشاورزی، دامداری و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها باشد.
دار حل حاضر شبکه برق 415 روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان و با هدف بهسازی و بازمهندسی تمامی تجهیزات شبکه و ارتقاء کیفیت خدمات‌دهی مشترکان روستایی به مثابه مشترکان شهری اصلاح و بازمهندسی شده که این روند تا اصلاح کامل روستاهای استان ادامه خواهد داشت.

شناسه خبر 64052