شناسه خبر:64041
1401/9/30 08:59:28
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد:

افزایش 7.5 درصدی مصرف گاز در همدان نسبت به سال گذشته

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه میزان مصرف گاز در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.5 درصد افزایش داشته است، گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه دو میلیارد و 473 میلیون متر مکعب گاز در استان همدان مصرف شده است که بیشترین سرانه مصرف به شهرستان‌های فامنین و کبودراهنگ اختصاص دارد.

محمدصادق محبی‌نظر روز دوشنبه 28 آذرماه در اردوی راهیان پیشرفت در جمع اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: 10 هزار کیلومتر خط انتقال و تغذیه گاز در استان وجود دارد و همدان نخستین استان سبز کشور است. در همدان به 100 درصد از جامعه شهری و 99.9 درصد از روستاها گازرسانی شده؛ همچنین به 25 روستای زیر 20 خانوار استان نیز به‌علت امکان مهاجرت معکوس، درصدد گازرسانی و ارائه خدمت به اهالی آن‌ها هستیم.
وی تعداد مشترکین استان را این‌گونه برشمرد: 436 هزار و 899 مشترک شهری، 36 هزار و 375 مشترک تجاری، 610 هزار و 422 مشترک خانگی و سه هزار و 834 مشترک کشاورزی و صنعتی در استان همدان هم‌اکنون از گاز طبیعی برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 70 درصد از مصرف گاز استان در بخش خانگی است، خاطرنشان کرد: 72 درصد از مشترکین خانگی استان همدان جزء مشترکین خوش‌مصرف هستند؛ شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین جزء مشترکین پُرمصرف استان محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه 460 مورد از ادارات استان ازنظر گاز پایش شده‌اند، افزود: در این خصوص چندین مورد اخطار صادر شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در این خصوص پاسخگو باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه قطع گاز در بازه زمانی 7 تا 9 صبح منجر به صرفه‌جویی 17 تا 21 درصدی مصرف گاز در ادارات می‌شود، پیشنهاد دادیم شروع کار ادارات از ساعت 9 صبح باشد تا صرفه‌جویی و ذخیره گاز را شاهد باشیم.
وی تعداد جایگاه‌های CNG در استان همدان که از گاز طبیعی برخوردار هستند را 49 مورد برشمرد و ابراز کرد: همچنین در سال‌ جاری هشت هزار و 722 مشترک جدید از گاز طبیعی برخوردار شدند.
محبی‌نظر با بیان اینکه تا سال آینده پرونده گازرسانی به تمام شهرک‌های صنعتی استان بسته خواهد شد، اظهار کرد: در سال جاری تعداد یک‌هزار و 45 صنعت از صنایع عمده استان گازدار شده‌اند.
وی با اشاره به افزایش گازرسانی به نیروگاه استان همدان، اذعان کرد: در سال جاری تخصیص گاز به نیروگاه 13 درصد افزایش پیدا کرده است. در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی افزایش 180 درصدی گازرسانی به واحد‌ها را داشته‌ایم؛ همچنین 151 کلنگ‌زنی در راستای ارائه خدمات طی ایام دهه فجر ازجمله کارهای پیش روی شرکت گاز استان همدان است.
محبی‌نظر با اشاره به اینکه حق اشتراک و گازبهای 18 هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی به شرط رعایت الگوی متعارف مصرف رایگان است، گفت: همچنین لوله‌کشی رایگان گاز برای 502 خانوار زیر پوشش کمیته امداد با صرف پنج میلیارد تومان ازجمله کارهای شرکت گاز است.
مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه امسال 131 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع به شبکه گازرسانی استان همدان افزوده شده است، اظهار کرد: دو هزار و 452 انشعاب لوله فلزی و لوله پلی‌اتیلن در سطح استان نصب شده است.
وی یکی از چالش‌های عدم تحقق کامل گازرسانی به صنایع استان را وجود معارض در زمین‌ها عنوان و تصریح کرد: به همین منظور و برای کاهش مدت‌زمان رسیدگی به مشکلات متقاضیان، کمیته‌های تسریع و تسهیل گازرسانی با استفاده از ظرفیت فرمانداری‌ها، دهیاران و بخشداران تشکیل شد که نتایج خوبی تا کنون داشته است.
در ادامه سرپرست واحد روابط عمومی شرکت گاز استان همدان نیز با اشاره به اینکه مشترکان برای بهره‌مندی از خدمات غیر حضوری می‌توانند از سایت شرکت گاز استان به آدرس www.nigc-hm.ir و اپلیکیشن «گاز من» استفاده کنند، گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف و جهاد تبیین نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.
سعید باقری با بیان اینکه دانش‌آموزان به‌عنوان همیاران گاز می‌توانند در راستای اصلاح الگوی مصرف سهم بزرگی داشته باشند، افزود: در همین راستا جشنواره دانش‌آموزی مصرف بهینه گاز در دو مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار خواهد شد.
پایان بخش این تور رسانه‌ای بازدید از ایستگاه تقلیل فشار گاز و توضیحاتی درخصوص سیستم فیلتراسیون و تقلیل فشار گاز برای استفاده در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی با حداقل‌ ناخالصی بود. نکته شایان ذکر این قسمت آن است که تمام تجهیزات استفاده‌شده در این تأسیسات ساخت ایران و حاصل تلاش دانشمندان و پژوهشگران ایرانی بود.

 

شناسه خبر 64041