شناسه خبر:63950
1401/9/28 09:27:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل استان کردستان، بیان کرد: در مجموع 421 دستگاه در اجرای طرح زمستانه استان حضور دارند که از این تعداد 316 دستگاه متعلق به اداره کل راهداری و 105 دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است.

فرزاد حسنی اظهار کرد: بخش ماشین‌آلات اداره حمل و نقل و راهداری استان کردستان دارای 341 دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین و سبک با میانگین سنی 38 سال است که نگهداری آن‌ها برای استفاده در راهداری زمستانه و بهاره بسیار هزینه‌بردار است.
وی، از آمادگی اداره کل راهداری استان برای اجرای طرح راهداری زمستانه خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح 520 نفر نیرو از اداره راهداری درگیر اجرا بوده و 135 نفر نیز در بخش خصوصی و اجاره دستگاه و ماشین‌آلات و سایر اقدامات حضور دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان، بیان کرد: در مجموع 421 دستگاه در اجرای طرح زمستانه استان حضور دارند که از این تعداد 316 دستگاه متعلق به اداره کل راهداری و 105 دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است.
حسنی با اشاره به فعالیت 31 راهدارخانه در سطح استان کردستان ادامه داد: از این تعداد 25 راهدار خانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار است، که به مواد مورد نیاز برای برفروبی از جمله نمک و ماسه مجهز شده‌اند.
به گفته وی، 36 اکیپ از اداره کل راهداری استان، 35 اکیپ نیز از بخش خصوصی و 60 گشت راهداری عهده دار اجرای طرح زمستانه هستند.
وی تصریح کرد: امسال برای اجرای طرح زمستانه 35 هزار تن نمک، ماسه و پوکه معدنی خریداری شده که باید در 1708 کیلومتر راه اصلی و 6183 کیلومتر راه روستایی در استان استفاده شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل استان کردستان، بیان کرد: کردستان دارای 38 گردنه بین شهری و 66 گردنه روستایی و محورهای برفگیر است که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، صعب‌العبور بوده و تردد زمستانه در این گردنه‌ها سخت و نیازمند تلاش مضاعف راهداری است.
حسنی توصیه کرد که بهتر است، همشهریان از سفرهای غیر ضروری در زمستان پرهیز کرده و خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.
به گفته وی، در بخش عمومی حمل و نقل نیز باید رانندگان بین شهری که تجربیات بیشتری در این زمینه دارند اداره راهداری را یاری کرده و تجهیزات زمستانه خود را در اختیار مردم گرفتار در برف و کولاک قرار دهند.
وی از فعالیت سامانه 141 خبر داد و یادآور شد: این سامانه اطلاعات همه راه‌ها را دارد و توصیه می‌شود که شهروندان در صورت سفر، قبل از حرکت با این سامانه تماس گرفته و اطلاعات راه‌ها را جویا شوند.

شناسه خبر 63950