شناسه خبر:63842
1401/9/26 09:15:20

سپهرغرب، گروه خبر: نفرات و گروه‌های برگزیده سی و سومین جشنواره تئاتر استانی کردستان معرفی شدند.

آئین پایانی سی و سومین رویداد هنری تئاتر استانی فجر کردستان چهارشنبه‌شب برگزار و برترین‌های این رویداد معرفی شدند.
در این رویداد هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گزارشی از روند فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان و همچنین گزارشی از پیشرفت پلاتوهای در حال ساخت و طرح آموزش رایگان هنر در سطح استان ارائه کرد.
علی‌اصغر دریایی با قدردانی از هنرمندان عرصه نمایش استان برای حضور در این رویداد هنری گفت: هنر تئاتر بهترین ابزار برای انتقال محتوای فرهنگی است.
وی افزود: در هر برونداد اجتماعی مثبت می‌توان خدمات نظام به مردم را مستمسک قرار داد و جنبه منفی این برونداد با نشان دادن زشتی‌های جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد و طلاق با ابزار هنر تئاتر حرکتی مثبت انجام داد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اضافه کرد: در هنر تئاتر واسطه‌های مابین انسان تماشاگر و هنرمند برداشته می‌شود و با این ویژگی هنر تئاتر می‌تواند به طور جدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شود.
دریایی با تأکید بر تکریم هنرمندان گفت: حقیقتاَ خط قرمز بنده در مسئولیت فرهنگ و هنر کردستان، رضایت هنرمندان و به طور کلی مراجعان به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان و شهرستان هاست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: جامعه در حال حاضر به هنر وزین تئاتر نیاز دارد تا نشاط اجتماعی در سطح جامعه احیا شود بنابراین تولید آثار فاخر هنری در این برهه از زمان می‌تواند باری از دوش مردم بردارد.
در ادامه این آیین، مازیار قبادی داور این رویداد گفت: هنرمندان با تولید آثار نمایشی نیز می‌توانند مطالبات خویش را مطرح کنند و این رویداد هنری بهتر بود با حضور همه هنرمندان برگزار می‌شد.
وی افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان حامی هنرمندان و اصحاب فرهنگ است و از تلاش‌های وی در این مدت برای حمایت از هنرمندان قدردانی می‌کنیم.
در ادامه این مراسم و بر اساس آرای هیئت داوران در بخش طراحی نور دیپلم افتخار برای نمایش «خط سرخ» به آنیتا رشادی از سنندج رسید.
در بخش موسیقی، دیپلم افتخار برای نمایش «دو روایت از یک کابوس» به آریان خسروی رسید و در بخش طراحی لباس دیپلم افتخار به‌صورت مشترک به مهری مارابی از نمایش «آل برده» و فراز کاظمی از نمایش «چند روایت مجهول» رسید.
در بخش طراحی صحنه دیپلم افتخار برای نمایش «آل برده» به ارشیا اسدی و آرتین خالدیان رسید.
مریم مقصودی برای نمایش «تمام که نمی‌شود وی تمام» به‌عنوان بازیگر برتر زن این رویداد معرفی شد و تارا قبادی برای بازی در نمایش «دور روایت از یک کابوس» شایسته تقدیر شد.
در بخش بازیگری مرد نیز رضا حاج خسروی و زاهد زندی برای نمایش «تمام که نمی‌شود ولی تمام» به عنوان برگزیده معرفی شدند.
در بخش متن نمایشنامه نیز آرام خالدیان برای نمایش «مرد میدان» لوح تقدیر را دریافت کرد و دیپلم افتخار این بخش به اکبر صادقی برای متن نمایش «تمام که نمی‌شود ولی تمام» تعلق گرفت.
در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر برای نمایش «چند روایت مجهول» به کارگردانی سپهر محمدی و دیپلم افتخار برای نمایش «تمام که نمی‌شود ولی تمام» به کارگردانی فرشید کرمی اعطا شد.
گفتنی است، مازیار قبادی، فرزام دلفانی و نادر حسین پناهی داوری آثار راه یافته به دبیرخانه سی و سومین رویداد هنری تئاتر استانی کردستان را برعهده داشتند.

شناسه خبر 63842