شناسه خبر:63822
1401/9/26 08:48:38

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از توقف عملیات برداشت غیر مجاز سنگ سیلیس در ارتفاعات روستای دهلق از توابع این شهرستان خبر داد.


جواد زنگنه در توضیح این مطلب اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های مردمی در رابطه با برداشت غیر مجاز سنگ سیلیس در روستای دهلق، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی ملایر به محل اعزام شد.
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده عملیات برداشت غیر مجاز سنگ سیلیس متوقف و به متخلفان ابلاغ و تفهیم شد، افزود: برای متخلفان پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.
زنگنه در ادامه به بازدید از دپوهای سنگ سیلیس ازندریان اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای دستور معاون دادستان استان همدان مبنی بر بررسی برداشت‌های غیر قانونی سنگ سیلیس و حمل و دپوی غیر قانونی آن در اراضی ملی و کشاورزی، این دپوها توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بیان کرد: به‌تازگی از محل اعتبارات ملی سفر ریاست‌جمهوری فعالیت آبخیزداری در قالب بند ملاتی در حوزه ازندریان انجام پذیرفت.
این مقام مسئول همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی در مدرسه جوراب به‌مناسبت روز جهانی خاک و جذب همیار طبیعت با مشارکت ادارات جهاد کشاورزی و محیط‌زیست خبر داد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی که توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر در یکی از مدارس روستای جوراب برگزار شد، اهمیت خاک از دید منابع طبیعی، تعریف منابع طبیعی، بحث اطفای حریق در مراتع و حفاظت از اراضی ملی به‌عنوان میراث آیندگان و معرفی سامانه «همیار طبیعت» و تلفن امداد و جنگل با دانش‌آموزان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

شناسه خبر 63822