شناسه خبر:63636
1401/9/21 09:05:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان از کشف هشت مورد کم‌فروشی در واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: برای این واحدها اخطار کتبی صادر شده است.

جعفر امیری‌پریان با اشاره به آغاز پایش، نظارت، برخورد قاطعانه با کم‌فروشی و پیگیری‌های صورت‌گرفته، افزود: نمونه‌برداری از 20 واحد تولیدی صنایع غذایی در سطح بازار استان همدان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: پایش، نظارت و برخورد قاطعانه با کم‌فروشی در استان همدان، تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاه اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان همدان و آموزش‌های به‌روز کارشناسان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل استاندارد استان همدان با توصیه به اینکه واحدهای تولیدی در سطح استان وزن‌های درج‌شده روی بسته‌بندی فرآورده‌های خود را با دقت بررسی کنند، اظهار کرد: این اداره کل بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیر استاندارد جلوگیری کرده و با هرگونه کم‌فروشی برخورد قاطعانه خواهد کرد.
امیری‌پریان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور کیفیت کالا را یکی از مسائل مهم و محوری در تولید کالا عنوان کرده است، افزود: هدف مهم تولید کالای استاندارد است و علاوه‌بر مدیران مراکز تولیدی، سازمان استاندارد به‌عنوان یک مرجع حاکمیتی و دستگاه نظارتی موظف به نظارت بر کیفیت کالا است.
مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: نظارت بر ادای حقوق اجتماعی ازجمله حق کیفیت، حق رضایت از خدمات، حق ایمنی، حق سلامت، حق محیط‌زیست سالم و حق کیفیت زندگی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
امیری‌پریان از مردم خواست هنگام خرید کالا علاوه‌بر توجه به نشان استاندارد، به تاریخ تولید و انقضا و نیز وزن ذکرشده روی بسته‌بندی محصول توجه کنند.
وی اظهار کرد: سامانه 1517 اداره کل استاندارد به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت‌های مردمی در این سامانه ثبت می‌شود و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

شناسه خبر 63636