شناسه خبر:63555
1401/9/19 09:28:58

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به اینکه ملاک انتصابات در استان جوان‌گرایی، انقلابی بودن و تخصص است، گفت: از ظرفیت دانشجویان و نخبگان در راستای حل مسائل استان استفاده می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان به‌مناسبت گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: نخبگان باید مطالب و ابهامات را به‌صورت دقیق و علمی بررسی کنند و نباید تحت تأثیر پروپاگاندای رسانه‌ای معاندین قرار گیرند.
وی تصریح کرد: به تأسی از سیاست‌های دولت سیزدهم، مدیران استان را مکلف کردیم تا همواره در بین آحاد مردم حاضر شوند تا مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کنند و ما به این حضور در بین مردم افتخار می‌کنیم.
استاندار همدان پاسخگویی به مردم و دانشجویان را وظیفه‌ مسئولان دانست و افزود: با توجه به اهمیت تولید در دولت سیزدهم، شخصاً در تمام جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان حضور داشته‌ام.
قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: از نخستین روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، 115 واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگردانده شده است.
به گفته وی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان را پای کار آوردیم.
استاندار همدان تأکید کرد: پیگیر ایجاد رشته‌های دانشگاهی با موضوع بازیافت هواپیما در استان هستیم.
قاسمی‌فرزاد گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توافق مجموعه مدیریتی استان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته، ساخت و راه‌اندازی کارخانه بازیافت هواپیما و اسقاط آن است که نهایی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سومین سال پی‌درپی خشک‌سالی و کاهش بارندگی هستیم، منابع آبی استان به حداقل رسیده است.
استاندار همدان افزود: ازنظر کارشناسان حوزه آب برای کنترل بحران کم‌آبی، باید آب شرب شهروندان حدود هشت ساعت در روز قطع شود، اما با تلاش مجموعه مدیریت استان سعی شد این اتفاق رخ ندهد.
قاسمی‌فرزاد گفت: در شرایط عادی میزان مصرف آب از یک‌هزار و 500 تا یک‌هزار و 600 لیتر بر ثانیه بود که این میزان در تابستان برخلاف کم‌آبی موجود تا دو هزار و 100 لیتر بر ثانیه نیز افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از شخص رئیس‌جمهور، اعتبارات قابل توجهی برای پروژه آب‌رسانی به شهر همدان به‌صورت ویژه تأمین شد.
استاندار همدان گفت: یکی از مسائل و موانع انتقال آب از سد تالوار به همدان خاتمه یافتن قرارداد پیمانکار مربوطه بود.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تجهیزات انتقال آب به همدان توسط مهندسان و نخبگان کشورمان طراحی و اجرا شد، افزود: در راستای تسریع در پروژه آب‌رسانی به شهر همدان، در حوزه برق‌رسانی با نصب روزانه بیش از 15 دکل رکورد زده شد.
وی اظهار کرد: اکنون از طریق خط جدید انتقال آب به همدان، حدود 600 لیتر بر ثانیه درحال انتقال به شهر همدان است.
استاندار همدان تصریح کرد: سلامت آب شُرب همدان مطابق استانداردهای جهانی بوده و همواره درحال پایش و بررسی است.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در شرایطی هستیم که دشمنان مردم و انقلاب به دنبال ناامید کردن مردم هستند و باید در مقابل این اقدامات امیدآفرینی کنیم.
به گفته وی حضور بسیجیان در ایجاد امنیت و دفاع از ارزش‌ها در جریان اغتشاشات اخیر قابل تقدیر و تشکر است.
استاندار همدان تصریح کرد: در جریان اغتشاشات اخیر بیشترین تلاش ما این بوده که به دانشجویان آسیبی نرسد.
قاسمی‌فرزاد گفت: در فتنه اخیر دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی و ایجاد تفرقه در بین مردم بوده است، اما مردم با بصیرت کشور نقشه‌های دشمن را با شکست روبه‌رو کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در بحث زمین 680 هکتاری که برای نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شد، با اینکه زمین مورد نظر دارای سند مالکیت دولتی بود، معارضینی داشت که در ادامه برای جلوگیری از اتلاف وقت و برخی گرفتاری‌های اداری و قضائی، زمین دیگری جانمایی شد.
استاندار همدان یادآور شد: در راستای برقراری توازن تراکم جمعیت در شهر همدان، شهر جدید حورا در دست اجرا است.
وی افزود: از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه طرح نهضت ملی مسکن، تأمین و واگذاری آن در قالب قطعات 200 متری به متقاضیان برای ساخت‌وساز بوده و در این راستا تسهیلاتی نیز درنظر گرفته شده است.
استاندار همدان با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه کشاورزی نیز گفت: هم‌اینک 220 هکتار اراضی گلخانه‌ای داریم و 110 هکتار دیگر نیز در دست اقدام و اجرا است.
وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و افزایش کشت گلخانه‌ای در جهت کاهش مصرف آب و ارتقای میزان بهره‌وری خاک در دستور کار قرار گرفته است.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه استان همدان در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد، گفت: دهکده فناوری کشاورزی این ظرفیت‌ها را به بهترین وجه ممکن به کار خواهد گرفت و تأمین امنیت غذایی را با نگاهی نو میسر می‌کند.
وی ادامه داد: در راستای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری برخی محصولات مهم ازجمله گندم، دومین پردیس نوآوری و فناوری کشاورزی را افتتاح کردیم.
استاندار همدان با اشاره به تحولات رخ‌داده در حوزه گردشگری استان هم گفت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مهمی در حوزه صنعت گردشگری در همدان فراهم است که می‌توان از آن‌ها بهره‌برداری کرد.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری استان همدان درحال اصلاح، ترمیم و تقویت است، اظهار کرد: در این بخش مهم توسعه‌ای استان آثاری وجود دارند که هرچقدر هم مشمول زمان شوند، به ارزش و قیمت آن‌ها افزوده خواهد شد.
وی یادآور شد: در استان همدان یک‌هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها غنای فرهنگی و تاریخی لازم خود را دارد.
استاندار همدان با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان 14 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، افزود: از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان حمایت می‌کنیم.

شناسه خبر 63555