شناسه خبر:63501
1401/9/17 09:14:49
رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

مسئولین برای مردم امیدآفرینی کنند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسئولین برای مردم امیدآفرینی کنند و از ارائه مطالبی که یأس ایجاد می‌کند و موجب سیاه‌نمایی می‌شود، پرهیز داشته باشند.

محمود مسگریان روز چهارشنبه در صحن شورا بیان کرد: انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر و شهرداری بتواند در جهت تسهیل و مساعدت توان‌یابان گام‌هایی را بردارد و به وظایف خود براساس قانون عمل کند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، اضافه کرد: مسئولین باید برای مردم امیدآفرینی کنند و از ارائه مطالبی که یأس ایجاد می‌کند و موجب سیاه‌نمایی می‌شود، پرهیز کنند.
 برنامه‌ریزی شهری باید ناظر بر عبور از 13 بحران پیش روی شهر و مدیریت شهری باشد
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا گفت: برنامه‌ریزی شهری باید ناظر بر عبور از 13 بحران پیش روی شهر و مدیریت شهری باشد.
حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی اضافه کرد: تخریب باغات، منابع‌ طبیعی و زایش بیابان تهدیدهایی برای حوزه محیط‌زیست است که آسیب و تهدید جدی برای شهر همدان محسوب می‌شود.
صفری‌افلاکی افزود: تخریب باغات و منابع‌ طبیعی و زایش بیابان تهدیدهای حوزه محیط‌زیست است که آسیبی برای شهر همدان ایجاد کرده است.
وی با انتقاد از تخریب باغات، اظهار کرد: متأسفانه نه‌تنها شاهد تخریب و از بین رفتن باغات شهر هستیم، بلکه در مقابل آن شاهد ویلاسازی در حریم باغات و کاخ‌های تجملی که نماد تبعیض و شکاف اقتصادی هستند نیز هستیم که زمینه‌ساز و بستر آسیب‌های اجتماعی است.
صفری‌افلاکی همچنین با بیان اینکه همدان در زمینه احداث بناهای غیر مجاز در کشور سرآمد است، افزود: حاشیه‌نشینی و احداث بناهای بی‌ضابطه و بدون پروانه در حاشیه‌ها تهدیدی برای شهر همدان است که با این تفاسیر تولید مسکن و مسجدمحوری توسعه داده نمی‌شود.
وی همچنین به بافت فرسوده و عدم برنامه‌ریزی برای بازآفرینی درست اشاره کرد و ابراز کرد: حضور دلالان و سوداگران مسکن معضلی است که این مقوله مسکن را سرمایه‌ای کرده است.
این مقام مسئول از عدم توزیع عادلانه امکانات و تبعیض در شهر انتقاد کرد و گفت: همدان ازنظر جمعیت در رده آخر جدول استان‌ها قرار گرفته و با کاهش چشمگیر جمعیت و بحران پیری مواجه است.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان بحران اختلاط اقوام و گسست خاندان‌ها و خویشاوندی را از دیگر تهدیدهای شهر برشمرد و افزود: این یک شکست بزرگ اجتماعی است که باعث رنگ باختن زبان، آداب و رسوم می‌شود.
صفری‌افلاکی ادامه داد: بحران بهداشت و سلامت از دیگر تهدیدهای اجتماعی است؛ امروزه نان که قوت غالب مردم بوده، متأسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نیست و در کنار آن عدم استفاده از تغذیه سالم و طبیعی، طب سنتی و رویکرد به غذاهای فست‌فودی، بحران ایجاد کرده که سلامت نسل آینده را تهدید می‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: بحران بهداشت و سلامت بر سبک زندگی و تغذیه در باروری زنان و مردان هم تأثیر گذاشته و آسیب‌هایی را به دنبال دارد.
وی به بحران نیرو در شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری به‌جای چابک‌سازی متأسفانه به سمت افزایش نیرو رفته و بدنه مجموعه را سنگین کرده است.
صفری‌افلاکی یکی دیگر از بحران‌های شهرداری را تعویق حقوق کارکنان دانست و اظهار کرد: مسائل فساد اداری و نارضایتی مردم از مدیریت شهری جای تأمل دارد و دراین‌بین هم عمده مخاطبان از شهرداری به‌عنوان نهاد خدمت‌رسان رضایتمند نیستند.
وی ادامه داد: شهروندان روزانه شاهد نامطلوبی برخی از خدمات شهرداری ازجمله ترافیک و بحران حمل‌ونقل و ترافیک شهری هستند که این معضل در ساعاتی از روز باعث آزار و نارضایتی شهروندان شده است که متأسفانه چشم‌اندازی برای رفع آن دیده نمی‌شود.
صفری‌افلاکی اضافه کرد: لازم است مرکز مطالعات شهری راه‌اندازی شود و تمامی بحران‌های دستگاه‌های اجرایی را مطالعه کند و برنامه ارائه دهد و این موضوعات و مشکلات باید به‌عنوان مباحث گفت‌وگو در قالب همایش‌ها مطرح شوند.

شناسه خبر 63501