شناسه خبر:63489
1401/9/17 08:45:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراحل نظارت و آزمایش استحکام تقاطع غیر هم‌سطح و درحال احداث غدیر (فرهنگیان) همدان به‌منظور بررسی استقامت و استواری آن با حضور گروهی از مهندسان و کارشناسان ویژه آغاز شده است.

فرزاد تیموری روز چهارشنبه افزود: شهرداری همدان با به‌کارگیری پیمانکار و مشاور، عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر هم‌سطح غدیر را با سرعت قابل قبولی آغاز کرد و با توجه به مطرح شدن مسائل فنی در رابطه با استحکام و کیفیت بتن اجرایی آن، با دستور استاندار همدان شورای فنی برای بررسی موضوع تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: در این شورا کمیته نظارت وجود دارد که اعضای آن را مهندسان مجرب استان تشکیل می‌دهند و درحال بررسی مسائل فنی پروژه هستند.
تیموری تصریح کرد: اعضای این کمیته با حضور در محل، مطالعه مدارک و بازدید پروژه، مراحل تحقیق و رسیدگی را انجام دادند و با توجه به ابعاد وسیع این طرح عمرانی، پیشنهاد شد شهرداری همدان از یک مشاور صلاحیت‌دار دیگری استفاده کند.
وی ادامه داد: مشاور در رابطه با کیفیت فنی و مسائل پیش‌آمده نظر می‌دهد و درنهایت از سوی شهرداری مراحل به‌کارگیری مشاور جدید به‌عنوان عاملیت چهارم انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: در شورای فنی استان همدان نیز موضوع به‌طور کامل بررسی شد و قرار است شهرداری مدارک موجود را در اختیار مشاور جدید قرار دهد.
وی ادامه داد: مشاور جدید مدارک و آزمایش‌های گوناگون را بررسی می‌کند و نهایتاً تا دو هفته آینده نتیجه نهایی استحکام و استقامت طرح عمرانی تقاطع غیر هم‌سطح غدیر اعلام می‌شود.
تیموری یادآور شد: تا حصول نتیجه کامل و اطمینان از رعایت تمامی اصول فنی و مهندسی اجازه بهره‌برداری از این پروژه مهم و حیاتی شهر داده نخواهد شد.
پروژه تقاطع غیر هم‌سطح غدیر همدان در ورودی شهر از سمت جاده تهران قرار دارد و راه گذر خودروهای سبک و سنگین را در مسیر شهرک فرهنگیان، بلوار آیت‌الله نجفی به سمت کردستان، کرمانشاه و غار علیصدر، مرکز شهر و جاده ملایر را هموار می‌کند.
هفته گذشته با انتشار اخباری درخصوص کاهش استقامت بتن این طرح، نگرانی‌هایی در رابطه با ایجاد هرگونه حادثه احتمالی ایجاد شده است.
فاز دوم این پروژه پس از پایان مطالعات از ابتدای شهریورماه 1398 با اعتبار اولیه 35 میلیارد تومان آغاز شد و به‌منظور تکمیل کامل این پروژه مبلغ 85 میلیارد تومان دیگر نیاز بود.
طول فاز دوم این پروژه یک کیلومتر است و عرشه‌های آن نیز به سه مدول تقسیم‌بندی شده است و اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حذف گره‌های ترافیکی موجود در مسیر شمال به مرکز شهر، مرکز شهر به شهرک فرهنگیان از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه است.

شناسه خبر 63489