شناسه خبر:63456
1401/9/16 09:01:38

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج، از استقرار 85 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین در ستادهای برفروبی سنندج خبر داد.

سیدانور رشیدی، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان از برنامه‌ریزی جدی شهرداری برای خدمات‌رسانی به شهروندان در طرح زمستانه در قالب ستاد برفروبی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در این خصوص انجام شده و امکانات بخش خصوصی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: هرس درختان، تهیه نمک و ماسه، برگزاری جلسات با هیئت مدیره مجتمع‌‌ها، عقد قرار داد با بخش خصوصی در زمینه ماشین‌آلات، جانمایی و تجهیز انبار تجهیزات برفروبی در نقاط با دسترسی مناسب، از اقدامات انجام گرفته در این خصوص بوده است.
رشیدی تصریح کرد: بیش از 9 جلسه ستاد برفروبی از تیرماه امسال با هدف هماهنگی هرچه بیشتر در خدمات رسانی در فصول سرد سال و هنگام بارش‌ برف در شهرداری سنندج با حضور مدیران شهرداری‌‌ها و روسای سازمان‌‌ها برگزار شده است.
شهردار سنندج گفت: در راستای خدمات‌‌رسانی 21 دستگاه گریدر، 14 دستگاه لودر، سه دستگاه بیل زنجیری، 14 دستگاه کمپرسی، 6 دستگاه بابکت، هشت دستگاه بیل بکهو، هشت دستگاه سایپا، هشت دستگاه خاور و سه دستگاه تانکر برای محلول کلریدکلسیم به‌کارگیری می‌ شود.
رشیدی در ادامه در پاسخ به مطالب ارائه‌شده از سوی مدیرکل بحران مبنی بر استفاده 300 مترمکعب آب شرب در آبیاری فضای سبز در سنندج، اظهار کرد: تاکنون آماری مبنی بر اینکه چه میزان آب شرب در زمینه آبیاری فضای سبز در سنندج مصرف می‌‌شود به شهرداری اعلام نشده است.
وی تصریح کرد: در شرایط پیک مصرف آب و مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه کم‌آبی با آن روبرو بودیم، مدیریت مصرف آب به‌عنوان یک اولویت در شهرداری سنندج مورد توجه قرار گرفت.
شهردار سنندج گفت: در همین راستا چندین چاه آب که برای آبیاری فضای سبز در گذشته حفر و مورد بهره‌‌برداری قرار گرفته بود مسدود و به صورت سیار از روان آب‌‌ها برای آبیاری فضای سبز شهری در سنندج استفاده شد.
شهردار سنندج با تأکید بر اینکه آبیاری فضای سبز شهری از چاه‌‌ها و چشمه‌‌های سطح شهر سنندج از برنامه‌‌های اولویت‌ دار شهرداری سنندج است، گفت: این مهم امسال کلید خورده و در سال آینده با جدیت هرچه تمام دنبال می‌ شود.

شناسه خبر 63456