شناسه خبر:63452
1401/9/16 08:57:23
با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال صورت پذیرفت؛

بهره‌برداری از پروژه ساخت راه روستایی علیم آباد موچان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با هدف تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای، توسعه زیرساختهای حمل و نقل و تحقق مطالبه اهالی روستاهای بخش "قره کهریز" در شهرستان اراک، عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی علیم آباد – موچان امسال شروع و با بهره برداری از آن جاده قره کهریز به محور شازند-خمین متصل شد.

مهرداد جهانی مدیرکل این اداره کل با اشاره به تلاش‌های به‌عمل آمده خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم با هدف تحقق مطالبات مردم استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پروژه ساخت راه روستایی "علیم آباد – موچان" به طول سه کیلومتر با صرف اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال اتمام و به بهره برداری رسید.
وی افزود: این طرح نیز از مطالبات چندین ساله روستاهای واقع در این منطقه بود که امسال با پیگیری‌های بعمل آمده و تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز، عملیات زیرسازی، اجرای بیس و آسفالت این محور انجام شد تا گام ارزشمند دیگری برای خدمت و توسعه مناطق کم برخوردار استان مرکزی برداشته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، جاده قره‌کهریز شهرستان اراک به محور شازند-خمین متصل شد تا راه ارتباطی جدیدی بین سه شهرستان اراک، شازند و خمین ایجاد شود که بی‌شک در توسعه ارتباطات و مبادلات اقتصادی بین این شهرستان‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
به گفته وی اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح حدود 80 میلیارد ریال بوده که تاکنون فقط 25 میلیارد ریال برای آن تخصیص یافته که امیدواریم با تخصیص مابقی اعتبار هزینه‌شده، اجرای چنین اقداماتی در سایر نقاط استان نیز تسریع یافته و شاهد توسعه راههای ارتباطی در استان مرکزی باشیم.

شناسه خبر 63452