شناسه خبر:63412
1401/9/15 01:46:18

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار خمین گفت: علت عمده طعم و بوی نامطبوع آب این شهرستان کاهش سطح ذخیره سد کوچری است.

« حمید کمانکش » روز دوشنبه اظهارکرد: در پی گلایه‌های مردمی درباره طعم و بوی نامطبوع آب شرب شهر خمین و با توجه به اینکه این مشکل بین خمین، محلات و گلپایگان مشترک است، به دعوت فرماندار خمین، فرمانداران این شهرستان‌ها به همراه روسای آب و فاضلاب و مدیران آب منطقه‌ای این مناطق و کارشناسان آب منطقه‌ای استان اصفهان از سد عباس‌آباد و کوچری گلپایگان بازدید کردند.

وی بیان کرد: در حاشیه این بازدید نیز نشستی با حضور فرمانداران و مدیران آب و فاضلاب برگزار شد و با توجه به اینکه علت عمده طعم و بوی نامطبوع آب این شهرستان‌ها پائین رفتن سطح آب سد کوچری تشخیص داده شده است، در خصوص راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل بحث و تبادل نظر شد.

فرماندار خمین ادامه داد: در این نشست راهکارهای کوتاه مدتی نظیر تخلیه آب تحتانی سد کوچری در هر 10 روز یکبار، اُزوناسیون و افزایش هوادهی در تصفیه خانه‌ها مصوب شد.

کمانکش اظهار داشت: برگزاری جلسه‌ای در سریع‌ترین زمان با حضور فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های خمین، گلپایگان و محلات، نماینده شرکت آب نیرو و نمایندگانی از دستگاه‌های مسئول در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان به منظور تصمیم‌گیری عملیاتی درباره این مشکل از درگیر مصوبات این نشست بود.

فرماندار خمین تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مراکز بهداشت استان‌های مرکزی و اصفهان، آب سد کوچری فاقد هر گونه آلودگی میکروبی است. 

 

شناسه خبر 63412