شناسه خبر:63405
1401/9/15 00:58:00

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با ضروری دانستن آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای توانمندسازی معلولان، گفت: فراهم کردن زیرساخت مناسب برای این‌دسته از هم‌وطنان، از مطالبات به‌حق آن‌ها به‌شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز دوشنبه در مراسم روز جهانی معلولان اظهار کرد: با افزایش توانمندی‌های معلولان و ظهور و بروز استعدادهای آن‌ها، این قشر از جامعه‌ به افراد مولد برای حل مشکلات کشور و اداره زندگی خودشان تبدیل می‌شوند.

وی خواستار ظهور و بروز استعدادهای کودکان دارای معلولیت‌ با هم‌افزایی و همکاری تمام مسئولان شد و ادامه داد: این کودکان در برخی از رشته‌ها دارای استعدادهای زیادی هستند که باید شناسایی شوند و بعد در جهت شکوفا کردن آن‌ها گام برداریم.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه شفافیت و زلال بودن جمعیت معلول باعث می‌شود تا انسان احساس نشاط کند، تصریح کرد: زمانی که انسان با این قشر از جامعه مواجه می‌شود و توانایی‌های آن‌ها را مشاهده می‌کند، کوهی از عظمت و ظرفیت را در وجودشان می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه مسئولان باید حرف و مشکلات جامعه معلولان را بشنوند، یادآور شد: بارها گله‌مندی جامعه معلولان نسبت به زیرساخت‌ها را شنیده و به مسئولان منتقل کرده‌ایم، بنابراین از آن‌ها می‌خواهیم تا عدالت را در این زمینه رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در دیدار با معلولان وعده‌هایی در رابطه با مسکن و اشتغال جامعه معلولان مطرح کرد و گفت: بر همین اساس مدیران استانی باید به‌جد پیگیر این وعده‌ها باشند تا تحقق یابند.

در پایان این مراسم ضمن اهدای لوح به امام‌جمعه همدان به پاس همراهی با جامعه معلولان استان، از تعدادی دانش‌آموزان برتر معلول قدردانی شد.

شناسه خبر 63405