شناسه خبر:63403
1401/9/15 00:55:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار با بیان اینکه تلاش خود را برای تأمین آب شرب روستاها به‌کار گرفته‌ایم، گفت: امسال 30 روستای شهرستان دچار تنش آبی بودند و آب‌رسانی با تانکر به 21 روستا همچنان ادامه دارد.

روح‌الله نباتی در ستاد مقابله با تنش آبی شهرستان بهار که با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای و آبفا استان همدان و بخشدار بخش مرکزی بهار و لالجین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهار تشکیل شد، بیان کرد: امسال 30 روستای شهرستان بهار دارای تنش آبی بودند که 9 روستا وضعیت بهتری یافته‌اند، اما آب‌رسانی با تانکر در 21 روستا همچنان ادامه دارد و تمام تلاش خود را جهت تأمین آب شرب روستاها به‌کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: کشاورزان شهرستان بهار بدون هیچ چشمداشتی چاه‌های خود را نذر آب برای شهر همدان کردند، اما از مسئولان امر می‌خواهیم با تأمین آب جایگزین و پایدار منطقه، شرایط را برای کشاورزی سال آینده این عزیزان هموار کنند.

نباتی اضافه کرد: لایروبی و پاک‌سازی حریم و مسیل و بستر رودخانه‌ها و حوضچه‌های آبی را در دستور کار قرار داده‌ایم که این کار باعث می‌شود بتوانیم از حداکثر ظرفیت بارش‌ها استفاده کنیم و شاهد هدررفت آب نباشیم.

شناسه خبر 63403