شناسه خبر:63398
1401/9/15 00:48:32

سپهرغرب، گروه خبر: 25 روز پیش بود که به دنبال سفر مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی کشور به کرمانشاه و بازدید از محل احداث پروژه تله‌کابین تاق بستان، مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد تا دو هفته دیگر این پروژه پرحاشیه برای همیشه تعیین تکلیف خواهد شد.

حالا با گذشت بیش از دو هفته محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این رابطه گفت: برای پیگیری این پرونده به نقشه‌های 3D( سه بعدی) نیاز بود که این نقشه‌ها کمی با فاصله از سوی شهرداری در اختیار ما قرار داده شد.

وی ادامه داد: همچنین یک گروه کارشناسی را به سرپرستی پویا طالب‌نیا مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی طبیعی اورامانات تشکیل داده‌ایم تا موضوع در تعارض قرار داشتن یا نداشتن احداث تله‌کابین با ثبت جهانی تاق بستان را به‌صورت دقیق بررسی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به‌زودی یک گروه کارشناسی از اداره کل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی به کرمانشاه خواهند آمد تا برای آخرین بار نظر کارشناسی خود را درخصوص احداث پروژه تله کابین در تاق بستان اعلام کنند.

وی با تاکید براینکه اولویت ما ثبت جهانی تاق بستان است، افزود: اگر گروه کارشناسی اعلام کند که احداث تله کابین در تعارض با ثبت جهانی تاق بستان است، اجازه احداث این پروژه را نخواهیم داد، اما اگر اعلام شود که در مسیر ثبت جهانی تاق بستان خللی وارد نمی کند، مشکلی با احداث تله کابین در این منطقه نخواهیم داشت.

سهیلی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ساماندهی و رسیدگی به مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان با کمک یک سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد و گفت: در این راستا تملک تعدادی از رستوران‌های اطراف را انجام خواهیم داد تا به عرصه اضافه شوند.

وی تصریح کرد: بعلاوه اقداماتی همچون ساماندهی مسیر دسترسی، نورپردازی، صحنه‌آرایی دریاچه، ارائه خدمات رفاهی و... در این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مسئول، تا اواسط سال 1402 شاهد تغییرات محسوسی در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان خواهیم بود.

شناسه خبر 63398