شناسه خبر:63361
1401/9/14 09:07:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از تشکیل دو کمیته ویژه بافت‌های فرسوده و تأمین زمین برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کمک به خانه‌دار کردن مردم یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در استان کرمانشاه است.

«بهمن امیری‌مقدم» در جلسه شورای مسکن استان افزود: این دو کمیته باید هرچه سریع‌تر تشکیل و در جلسات بعدی شورای مسکن گزارش عملکرد ارائه شود و میزان پیشرفت‌ها در اجرای سامان‌دهی بافت‌های فرسوده و همچنین تأمین زمین را اعلام کنند.
وی بیان کرد: شهرداری کرمانشاه با همکاری راه و شهرسازی باید نسبت به شناسایی سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح سامان‌دهی بافت‌های فرسوده در شهرها اقدام کنند.
استاندار کرمانشاه همچنین تأکید کرد: به موازات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باید اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند آب، برق و گاز نیز در اولویت کاری قرار گیرد و فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در این زمینه مسئولیت مهمی دارند که باید با نظارت کامل آن را پیگیری کنند.
امیری‌مقدم در ادامه بر پیگیری ویژه برای تأمین زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و از این طرح به‌عنوان یکی از سیاست‌های مهم و اساسی دولت سیزدهم در استان نام برد و از مدیران ذی‌ربط خواست که در این زمینه جدیت و تلاش مضاعف داشته باشند.
وی اظهار کرد: دستگاه‌هایی که زمین مازاد در اختیار دارند، باید بخشی از آن را مشخص کنند و در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان فاقد مسکن خود قرار دهند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسکن یکی از ضرورت‌های زندگی مردم است، ادامه داد: باید همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تلاش کنند که بحث تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به نتیجه مشخصی برسانند و از زمین‌های موجود برای این طرح استفاده شود.
امیری‌مقدم از مسئولین ذی‌ربط خواست که اجرای طرح‌های مربوط به مسکن را با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به‌صورت توافقی و مشارکتی در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین با تأکید بر توجه ویژه به سامان‌دهی بافت‌های فرسوده، تأکید کرد: برای این موضوع باید طرح جامعی داشته باشیم، زیرا سامان‌دهی بافت‌های فرسوده علاوه‌بر اینکه به زیباسازی شهر کمک می‌کند، در جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر هم مؤثر است.
   پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کرمانشاه 19 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز از پیشرفت 19 درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با پیشرفت بیشتر این پروژها تا دهه فجر یک‌هزار و 600 واحد مسکونی به مردم تحویل داده شود.
«مهرداد آهکی» گفت: درحال حاضر پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه در مناطق شمال غربی و شرقی شهر کرمانشاه، دولت‌آباد و شهرک امام (ره) درحال احداث است و 19 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی طرح‌های درحال احداث شهر کرمانشاه را پروژه 12 هزار واحدی سراج، پروژه پنج هزار و 400 واحدی دولت‌آباد، پروژه چهار هزار واحدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پروژه شهرک مرادآباد اعلام کرد و یادآور شد: در پروژه 49 هکتاری اسلام‌آباد غرب نیز سه هزار واحد درحال احداث است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون زمین برای احداث 33 هزار متقاضی تأمین شده است، افزود: در استان کرمانشاه 200 هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های اولیه 57 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون هشت هزار نفر از متقاضیان مسکن در کرمانشاه قسط 40 میلیون تومانی نخست را پرداخت کرده‌اند، گفت: تسهیلات 400 میلیون تومانی مسکن در شهر کرمانشاه و 300 میلیون تومانی در سایر شهرستان‌ها برای متقاضیان در این طرح درنظر گرفته شده است.
استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 450 هزار نفر آن در شهرک‌های حاشیه‌نشین و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 63361