شناسه خبر:63359
1401/9/14 09:01:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: 206 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) سال جاری (اول فروردین تا پایان آبان‌ماه) از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز یکشنبه اظهار کرد: ارزش محصولات کشاورزی صادر شده به عراق در بازه زمانی یاد شده 64 میلیون دلار بوده است.
وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یادشده اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.
مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: سال گذشته بیش از 248 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی‌جات) به ارزش 74 میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.
غلامی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه دو میلیون و 350 هزار تن انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
وی با بیان اینکه ارزش دلاری این مقدار صادرات از مرز مهران یک میلیارد و 89 میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل از لحاظ ارزشی 72 درصد و از نظر وزنی 84 درصد رشد داشته است.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 63359