شناسه خبر:63269
1401/9/12 09:17:30

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری شهرستان سنقروکلیایی در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت سیزدهم و سفر نماینده رئیس‌جمهور به این شهرستان اظهار کرد: پیش از سفر رئیس‌جمهور نواقص و مشکلات این شهرستان احصا شد که مهم‌ترین آن‌ها آب‌رسانی به روستاها، تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب و فاضلاب شهر سنقر، آب‌رسانی به روستاها، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های حوزه تولید، اشتغال، فرهنگ، نوسازی و تجهیز امکانات و خدمات عمومی، توسعه شبکه راه‌های ارتباطی، توجه به عمران شهری و روستایی، کشاورزی، دامپروری، تولید طیور، صنایع دستی و بازار است.

«علی قربانی» بیان کرد: طی دیدار و ملاقات عمومی با تعدادی از همشهریان در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به سنقر، مشکلات عمومی شهرستان احصا و در جلسه‌ای دستورات لازم توسط نماینده ویژه رئیس‌جمهور صادر شد.
وی افزود: اعضای هیئت دولت سیزدهم در این سفر تأکید کردند که مسئولان با اقدامات عملی و تلاش بی‌وقفه در جهت برطرف کردن مشکلات و تقویت امید در جامعه گام‌هایی اساسی بردارند.
   اختصاص 237 میلیارد تومان اعتبار سفر استانی هیئت دولت به سنقر
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه به پروژه‌هایی که از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری برخوردار شدند اشاره کرد و توضیح داد: تکمیل دوبانده‌سازی محور سنقر- بیستون، بهسازی راه سنقر- کامیاران، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر، آب‌رسانی به شهر سنقر و تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرک ولیعصر (عج) ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان است که از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمانشاه برخوردار شدند و به‌صورت مستقیم 237 میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده‌اند.
وی همچنین اضافه کرد: بخش دیگری از اعتبارات تخصیص‌یافته در این سفر از طریق ادارات کل به پروژه‌ها تزریق خواهد شد.
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی خاطرنشان کرد: ساخت مدارس جهت جایگزینی مدارس کانکسی، مرمت، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی، رفع نقاط حادثه‌خیز، نوسازی شبکه برق، تجهیز بیمارستان، تجهیز مدارس، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، هوشمندسازی مدارس، آسفالت معابر ‌شهری و تکمیل پروژه‌های ورزشی، از دیگر مصوبات این سفر بود که اعتبار آن‌ها به‌صورت کلی در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته و مراحل توزیع شهرستانی این اعتبارات در سطح استان درحال اجرا است.
   قطار امیدبخش توسعه در شهرستان سنقر سرعت گرفت
نماینده دولت سیزدهم در شهرستان سنقرکلیایی در ادامه به دیگر مصداق‌های توسعه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به امر توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر، تبدیل و اتصال بزرگراه سنقر- بیستون به بزرگراه همدان- سنندج، گازرسانی 100 درصدی به تمامی روستاهای شهرستان، احداث پست فوق توزیع برق شهرستان با پیشرفت بیش از 6٠ درصد با چشم‌انداز رفع نیاز 100 ساله شهرستان، توسعه شهرک صنعتی، پیشرفت ٢٠ درصدی پتروشیمی سنقر، همچنین برنامه‌ریزی جهت احداث واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در شهرستان به‌عنوان برنامه‌های اجرایی سال‌های اخیر در شهرستان است.
   پتروشیمی سنقر با اعتبار 60 میلیون دلار درحال ساخت است
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه با اشاره به اینکه واحد پتروشیمی شهر سنقر در سال 1398 توسط شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر عملیات اجرایی آن آغاز شده و پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد داشته است، اظهار کرد: هم‌اکنون فاز ابتدایی آن با هدف تولید متیل آمین و سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلار و اشتغال مستقیم برای 120 نفر درحال تکمیل است و فازهای توسعه‌ای آن نیز در دستور کار قرار دارد.
قربانی همچنین ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی، حوزه معادن و شناسایی پهنه‌های معدنی از طریق شرکت ایمیدرو و بهره‌برداری از آن و اجرای طرح واحد پلی‌استال در کنار طرح پتروشیمی سنقر را ازجمله برنامه‌های آینده شهرستان در حوزه صنعتی عنوان کرد.
   اختصاص اعتبار یک‌هزار و 500 میلیارد ریالی جهت تکمیل بزرگراه سنقر- بیستون
این مقام مسئول معتقد است: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در توسعه و سرعت رشد و پیشرفت و حل برخی از مشکلات ازجمله مهاجرت معکوس کمک کند، اجرای عملیات احداث بزرگراه بیستون به سنقر و وینسار بوده که این پروژه از سال ٩٣ آغاز شده و اکنون درحال تکمیل است.
وی افزود: اکنون 25 کیلومتر از مسیر سنقر به بیستون در قالب قراردادهای ابلاغی به پیمانکاران درحال اجرا است و در سفر رئیس‌جمهور به استان، اعتبار یک‌هزار و 500 میلیارد ریالی برای این پروژه به تصویب رسید.
این مقام مسئول ادامه داد: یکی از پروژه‌های با اهمیت شهرستان سنقروکلیایی، بهسازی و آسفالت راه اصلی سنقر به کامیاران بوده که 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به تصویب رسید.
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه یادآور شد: در حوزه راه‌های روستایی نزدیک به ١٧٠ کیلومتر راه خاکی و شوسه است که البته در سال پیش رو برنامه‌های خوبی در این زمینه تدوین شده و در دست اجرا است که انشالله بتوانیم در این حوزه گام مؤثری برداریم.
قربانی اضافه کرد: همچنین در حوزه ترمیم، لکه‌گیری، بهسازی و آسفالت راه روستایی و روکش آسفالت در سال جاری حدود 52 کیلومتر راه شهرستان با اعتباری بیش از 700 میلیارد ریال درحال انجام است.
   750 میلیارد ریال برای پست برق سنقر سرمایه‌گذاری شده است
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان سنقر طی سال‌های گذشته در مدار توسعه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال در حوزه برق برای احداث پست فوق توزیع جدید برق در شهرستان با ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی تا به امروز، بیش از ٧5 میلیارد تومان هزینه شده که امیدواریم تا پایان ١4٠٢ وارد مدار شود.
وی همچنین اضافه کرد: پست برق قبلی هم در داخل شهرستان استفاده خواهد شد و به‌منظور پوشش منطقه کلیایی در این محل احداث و شهرستان صاحب دو پست برق خواهد شد که تا 100 سال آینده مشکلی برای تأمین مصارف خانگی و صنعتی نخواهیم داشت.
   نوسازی شبکه برق سنقر با اعتبار 190 میلیارد ریال
قربانی با بیان اینکه نوسازی شبکه برق 15 روستا و شهر سنقر نیز تا پایان سال جاری با اعتبار بیش از 190 میلیارد ریال انجام می‌شود، افزود: برابر ارزیابی‌های صورت‌گرفته امید است که تا پایان سال 1402 تمام شبکه توزیع برق سنقر به‌عنوان نخستین شهرستان در سطح استان نوسازی و بهینه شود.
گفتنی است؛ در شهرستان سنقروکلیایی بیش از یک‌هزار و 330 کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد که در سال‌های اخیر 70 درصد شبکه شهر سنقر، 70 روستا و همچنین شبکه شهر نوسازی و بهینه شده است.
   11 مدرسه در سنقر در دست ساخت است
وی توضیح داد که در حوزه مدرسه‌سازی ١١ مدرسه هم‌اکنون در سطح شهرستان درحال ساخت است، در این حوزه برای امسال برنامه حذف مدارس کانکسی را در دستور کار قرار دادیم.
   با حمایت دولت 17 هزار هکتار طرح آبخیزداری در سنقر اجرا می‌شود
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه به خدمات دولت در حوزه آبخیزداری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از ١5 میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار برای امسال درنظر گرفته شده که در ١٧ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری، مکانیکی و بیومکانیکی در کانون‌های مستعد ایجاد سیلاب، مخاطرات بروز سیل کاهش چشمگیری خواهد یافت.
   توسعه 80 هکتاری شهرک صنعتی سنقر در دستور کار است
قربانی در ادامه با بیان اینکه در حوزه زیرساختی توسعه شهرک صنعتی سنقر در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: حدود 4٠ هکتار فاز توسعه‌ای درنظر گرفته شده و هم‌اکنون در مرحله آماده‌سازی است؛ همچنین یک ناحیه صنعتی روستایی با مساحت 4٠ هکتار هم در مرحله اجرا داریم که کار خرید (تملک) زمین انجام شده و در مرحله انتقال سند هستیم.
   شتاب‌بخشی به آهنگ توسعه سایت‌های مخابراتی در سنقر
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه سخنان خود گریزی هم به سرعت‌بخشی به پروژه‌های مخابراتی در این شهرستان زد و افزود: در حوزه ارتباطات برنامه‌های خوبی در دستور کار است؛ از سال گذشته ١٢ سایت مخابراتی برای شهرستان درنظر گرفته شد که پنج مورد تا پایان خردادماه وارد مدار شد و قول تکمیل هفت مورد دیگر را شرکت مربوطه تا دهه فجر امسال داده که با تکمیل این پروژه تقریباً 100 درصد شهرستان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
   طرح هادی 34روستای سنقر با اعتباری بیش از 165 میلیارد ریال بازنگری و اجرا شد
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در بخش توسعه روستایی شهرستان بازنگری طرح هادی تعداد 20 روستا با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال انجام گرفته و اجرای طرح هادی 14 روستا با اعتبار بیش از 150 میلیارد ریال نیز به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد 30 روستا از پروژه‌های اجرای طرح هادی برخوردار می‌شوند و بازنگری طرح هادی 12 روستا نیز در دستور کار بنیاد مسکن است.
   پوشش بیمه‌ای 80 درصدی جمعیت شهرستان سنقروکلیایی
این مقام مسئول همچنین به ارائه خدمات بیمه‌ای به شهروندان سنقری اشاره و اظهار کرد: در کنار این فعالیت‌ها در حوزه خدمات‌دهی به مردم کارهای بزرگی انجام شده که می‌شود به گسترش چتر بیمه‌ای در همه لایه‌ها اشاره کرد؛ ازجمله بیمه ساکنین محلات کم‌برخوردار فاقد پوشش بیمه‌ای توسط مجموعه بیمه سلامت و افزایش پوشش خدمات بیمه‌ای ازجمله خدمات ناباروری و سایر حمایت‌ها.
وی ابراز کرد: در حوزه شهرستان سنقر بیش از 80 درصد مردم دارای پوشش بیمه‌ای هستند که حدود 64 هزار نفر از بیمه سلامت و بیش از ٣٠ هزار نفر نیز از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

شناسه خبر 63269