شناسه خبر:63262
1401/9/12 09:06:48
به‌مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار؛

تقدیر مدیر شهرداری منطقه یک همدان از سفیدپوشان عرصه سلامت

سپهرغرب، گروه اجتماعی: به‌مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مدیر شهرداری منطقه یک همدان از سفیدپوشان عرصه سلامت تقدیر کرد.

مهرداد خورشیدوند روز چهارشنبه نهم آذرماه به‌مناسبت میلاد پُرسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، همراه کارکنان شهرداری منطقه یک همدان با حضور در بیمارستان بوعلی، از پرستاران زحمتکش این بیمارستان تقدیر و تشکر کرد.
مدیر شهرداری منطقه یک همدان با تبریک ولادت پُرسعادت حضرت زینب کبری (س)، گفت: صبر و پایداری این حضرت در تاریخ بی‌نظیر است و این صفت نیکو پس از شهادت امام حسین (ع) بیشتر ظهور کرد.
وی ادامه داد: یکی از القاب حضرت، عقیله بنی‌هاشم است که به معنای خردمندی بسیار حضرت زینب (س) بوده و دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند بزرگی و صلابت حضرت زینب (س) را بشکنند؛ نمونه این مهم را می‌توان در دربار عبیدالله بن زیاد مشاهده کرد که حضرت زینب (س) خطاب به او فرمودند «این عالم و هستی را نمی‌شناسی من از خاندان رسالت و پرورش‌یافته دامان پیامبر (ص) هستم و می‌فهمم که «ما رأیتُ الا جمیلاً» چه معنایی دارد» و این گفت‌وگو نشان از فرزانگی و فرهیختگی دارد.
خورشیدوند با تکریم فداکاری و ایثارگری‌های پرستاران، گفت: مدافعان سلامت از خودگذشتی‌های بسیار مجاهدانه‌ای در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصاً آنفلوآنزا و کرونا در طول سالیان گذشته داشته‌اند که این ازخودگذشتگی‌ها هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.
وی نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به‌عنوان روز پرستار را ادای احترام به تمامی زحمتکشانی دانست که به دنبال خدمت شبانه‌روزی به مردم هستند و از تمامی زحمات ارزشمند پرستاران که در این برهه حساس پشتیبان مردم هستند، تقدیر و تشکر کرد.

شناسه خبر 63262