شناسه خبر:63004
1401/9/6 10:31:45

سپهرغرب، گروه خبر: هیئت صلح روستای صلوات‌آباد سنندج به عنوان نخستین روستای استان کردستان، روز شنبه با هدف ایجاد صلح و سازش در موارد اختلاف بین مردم، گشایش یافت.

معاون توسعه حل اختلاف کردستان در آیین گشایش این هیئت در سنندج اظهارکرد: این هیئت‌ها در راستای اهداف ستاد صبر و شیوه نامه مشارکت‌های مردمی، جذب اشخاص و افراد معتمد محلی و ایجاد صلح و سازش دایر می‌شود.
بهادر اسدی افزود: روستای صلوات آباد با بیش از چهار هزار نفر جمعیت و بافت فرهنگی ویژه، پتانسیل بالایی در ایجاد سازش دارد و صلح یاران در این روستا می‌توانند با استفاده از ظرفیت و پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام خود از ورود پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه راه اندازی این هیئت‌ها در استان ادامه دارد، تاکید کرد: از بدو تاسیس هیئت‌های صلح استان، پرونده‌های مختلفی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل و نزاع‌های طایفه‌ای با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر منجر به سازش و مصالحه شده است.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان یادآور شد: ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه از مهمترین وظایف و ماموریت‌های صلح یاران است.
در این مراسم اعضای هیئت صلح روستای صلوات آباد ابلاغ صلح یاری افتخاری خود را از معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان دریافت کردند.
صلح یاران در حل و فصل و صلح و سازش دعاوی نقش دارند و در قالب این طرح، ریش سفیدان و افراد معتمد هر منطقه شناسایی و در قالب صلح یاران، پیش از این که اختلافات در محاکم و یا حتی شورای حل اختلاف مطرح شود برای دعوت طرفین به سازش پادرمیانی می‌کنند.

شناسه خبر 63004