شناسه خبر:62937
1401/9/3 09:11:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر نیرو با اشاره به عدم استقبال کشاورزان از نصب کنتور هوشمند، گفت: متأسفانه درصد زیادی از کشاورزان اقدام به نصب کنتور هوشمند نکرده‌اند و درحال حاضر 25 درصد چاه‌های کشور به کنتور مجهز هستند.

محمد جوانبخت در حاشیه بازدید از پروژه‌های آب شهر اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد آب در کشور وضعیت مناسبی ندارد، اصلاح تعرفه‌ها و قیمت آب می‌تواند به اقتصاد آب کمک کند.
وی تصریح کرد: برداشت‌های بی‌رویه از آب موجب فرونشست زمین شده و باید مانع از برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی شد.
معاون وزیر نیرو مدیریت درست آبخوان‌ها، مشارکت بهره‌برداران، وجود و نصب تجهیزات اندازه‌گیری مناسب و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها را در جلوگیری از فرونشست زمین مؤثر دانست و افزود: نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت آب بسیار مؤثر است، اما متأسفانه کشاورزان از نصب کنتور هوشمند خودداری کرده‌اند؛ به‌طوری که هم‌اکنون تنها 25 درصد چاه‌های کشور به کنتور مجهز هستند.
جوانبخت بیان کرد: وزارت نیرو این آمادگی را دارد که ذی‌نفعان و بهره‌برداران را در منافع حاصل از نصب کنتورها و مدیریت آبخوان‌ها سهیم کند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد آب، اصلاح تعرفه‌ها و قیمت آب را عامل مؤثر در بهبود وضعیت اقتصاد آب دانست و اظهار کرد: وزارت نیرو درصدد اجرای برنامه‌های مناسبی در این راستا است که مشترکان کم‌مصرف می‌توانند تخفیف بگیرند.
معاون وزیر نیرو پیرامون بهره‌برداری از پروژه انتقال آب از سد کمال‌صالح به رینگ جنوبی شهر اراک و کیفیت آب نیز ابراز کرد: هم‌اکنون کیفیت آب شهر اراک از شرایط خوبی برخوردار است، منابع قبلی شهر اراک، منابع آب زیرزمینی بوده و امسال نیز رینگ جنوبی شهر اراک به نتیجه می‌رسد و بهبود کیفیت را به دنبال دارد.
به همراه معاون وزیر نیرو، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی و محمدحسن آصفری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های آب و آبفای شهر اراک بازدید کردند.

شناسه خبر 62937