شناسه خبر:62874
1401/9/2 08:13:27

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از گره‌گشایی از مشکلات پنج واحد تولیدی در استان خبر داد.

ظاهر پورمجاهد در سی‌وپنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: 51 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به‌منظور رونق و رفع مشکلات فعالیت‌ دو واحد صنعتی و کشاورزی این استان و با تصمیم و تصویب در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پرداخت شد.
وی تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات سه طرح صنعتی و تولیدی دیگر نیز از مباحث این جلسه بود که با بررسی کارشناسی و تصمیمات مؤثر، موانع و مشکلات فرا روی این واحدها نیز مرتفع شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: یکی از طرح‌های تولیدی شامل کارخانه تولید پک استریل اتاق عمل و تجهیزات پزشکی به‌دلیل جانمایی نامناسب و حساسیت موضوع بهداشتی آن برای مراحل صدور پروانه بهره‌برداری و تعیین تکلیف نهایی به وزارت بهداشت ارجاع شد.
وی گفت: این سه واحد در مسیر فعالیت با مشکلاتی مانند تقسیط بدهی گاز و بدهی بانکی مواجه بودند که با بررسی و تقسیط وام‌های پرداختی این واحدها به شرط آنکه با تمام توان ادامه فعالیت دهند و همچنین افزایش اشتغال داشته باشند، موافقت شد.
پورمجاهد با اشاره به رویکرد محوری مدیریت ارشد اجرایی استان برای رونق تولید و رشد اقتصادی، افزود: حمایت مؤثر از بخش تولید و تولیدکنندگان و رفع موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان به‌عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار دارد.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان با ستاد در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب حضور فعال و مؤثر بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به‌صورت جدی حامی تولیدکنندگان هستیم، گفت: علاوه‌بر جلسات ستاد تسهیل در هیئت خبرگان بانکی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا درصورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم‌گیری شود.
پورمجاهد اظهار کرد: علاوه‌بر این، مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات این حوزه راه‌اندازی و فعال شده است.

شناسه خبر 62874