شناسه خبر:62871
1401/9/2 08:09:12

سپهرغرب، گروه خبر: همزمان با هفته گرامیداشت بسیج، 9 واحد مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال افتتاح و به خانواده‌های نیازمند تحویل شد.

مراسم افتتاح 9 واحد مسکونی محرومین با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان، مدیرکل بهزیستی کردستان و مدیران کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج در روستای ملکشان سنندج برگزار شد.
سعید شعبانی خدمت به محرومان و قشر ضعیف جامعه را یکی از وظایف نهاد سپاه و بسیج برشمرد و گفت: سپاه بیت‌المقدس کردستان در راستای انجام این وظیفه اقدامات خوبی انجام داده است.
وی توزیع 116 هزار و 585 بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار استان، اهدای 135 سری جهیزیه به زوج‌های جوان، احداث 17واحد مسکن برای محرومان، اجرای 39 کیلومتر آسفالت، اجرای هفت پروژه طرح کرامت، راه‌اندازی 72 پنل خورشیدی برای توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت، راه‌اندازی 54 صندوق قرض‌الحسنه، راه‌اندازی 671 کارگاه‌اقتصاد مقاومتی، با 26 میلیارد و 555 میلیون تومان، اعزام گروه‌های جهادی تخصصی به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به میزان 124 نفرروز را از اقدامات بسیج در طول هفته بسیج تا امروز در کردستان ذکر کرد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین اذعان کرد: اجرای آبرسانی به 169 روستای استان با 568 میلیارد تومان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص سپاه و بسیج کردستان است که تاکنون آب 141 روستا برقرار شده و آبرسانی به دیگر روستاهای باقی‌مانده نیز در دست اجراست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: برای هرکدام از این واحدهای مسکونی یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.
مرتضی میرآقایی افزود: امروز در روستای محروم ملکشان شاهد افتتاح 9 واحد مسکونی هستیم و در دیگر روستاهای این شهرستان نیز پروژه‌های متعدد محرومیت‌زدایی در دست اجراست.
علی‌اصغر عزیزی‌فر مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز از افتتاح 500 واحد مسکونی محرومان در استان خبر داد.
وی افزود: عملیات جانمایی 179 واحد مسکونی دیگر نیز در استان انجام شده است و طی ماه‌های آتی به خانواده‌های نیازمند تحویل می‌شود.

شناسه خبر 62871