شناسه خبر:62834
1401/8/30 23:25:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره برق تویسرکان از تجهیز شبکه توزیع برق شهرستان به کابل خودنگهدار به‌عنوان مهم‌ترین پروژه این مرکز خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون با توجه به سهمیه‌ای که داشتیم، 30 کیلومتر از کابل فشار ضعیف شبکه را در مقاطع مختلف برای جلوگیری از سرقت کابل‌ها و کاهش خاموشی شهر به کابل خودنگهدار مجهز کردیم.

رضا کریم‌پور دوشنبه 30 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران شهرستان گفت: 50 کیلومتر کابل خودنگهدار دیگر برای تجهیز کامل شبکه توزیع برق تویسرکان به این نوع کابل اضافه شده و تا پایان امسال تویسرکان به‌طور کامل مجهز به کابل خودنگهدار می‌شود و در این خصوص نخستین شهر استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاکنون شهرک فرهنگیان، شهرک سپاه، بلوار اشرفی و شهرک قائم مجهز به کابل خودنگهدار شده است.

کریم‌پور بیان کرد: دو پست فوق توزیع برق در شهرستان داریم که میزان برق مصرفی شهرستان که 45 تا 50 مگاوات است را تأمین می‌کند.

وی افزود: درحال حاضر 850 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 600 کیلومتر شبکه فشار ضعیف داریم که تاکنون بیش از نیمی از شبکه فشار ضعیف شبکه به جهت کاهش خاموشی‌ها و عدم سرقت کابل، مجهز به کابل خودنگهدار شده است.

رئیس اداره برق تویسرکان گفت: یک‌هزار و 600 پست توزیع و پنج هزار شعله روشنایی در سطح شهرستان داریم و 57 هزار و 600 مشترک برق در تویسرکان وجود دارد که ازاین تعداد 44 هزار مشترک خانگی، یک‌هزار و 400 مشترک کشاورزی و الباقی مشترکین صنعتی و تجاری هستند.

کریم‌پور اضافه کرد: در سال جاری برای طرح‌ها و پروژه‌های برق شهرستان به این مرکز 22 میلیارد و500 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که تاکنون 450 طرح و پروژه درحال اجرا بوده که 50 درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده و مابقی درحال اجرا و تکمیل است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 45 مورد از روستاهای شهرستان تبدیل به کابل خودنگهدار شده است، افزود: شرکت توانیر یک شرکت شاخص‌محور است و با توجه به اینکه خدماتی که ارائه می‌دهد یک کالای استراتژیک در جامعه امروزی است و نیاز به سنجش و پالایش دارد و باتوجه به شاخص‌های سنجش شرکت توانیر، تویسرکان در بین 11 شهرستان استان رتبه برتر را کسب کرده است.

کریم‌پور تصریح کرد: با وجود گرمای شدید در سال جاری و اوج مصرف شهرستان با همکاری ادارات، کشاورزان، مردم و کارکنان توانیر تویسرکان توانستیم تابستان را بدون خاموشی برای مشترک‌های خانگی سپری کنیم، درصورتی که در مدت مشابه سال گذشته سه ساعت خاموشی برای مشترکین وجود داشت.

رئیس اداره برق تویسرکان در ادامه با بیان اینکه یک‌هزار و 307 مورد تفاهم‌نامه کشاورزی و صنعتی با مشترکین منعقد شده است، گفت: در این تفاهم‌نامه‌ها قرار شد که در ازای چهار ساعت خاموشی به اختیار مشترکین کشاورزی و صنعتی 20 ساعت از برق رایگان استفاده کنند و این طرح تشویقی برای بهبود مصرف و توزیع برق بسیار مؤثر بود.

کریم‌پور بیان کرد: در سطح شهرستان یک‌هزار و 368 مشترک برق رایگان تحت حمایت بهزیستی وکمیته امداد داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه چهار میلیارد تومان بدهی مشترکین به اداره برق است، گفت: 12 کیلومتر شبکه برق جهت باغات و چاه‌های آب کشاورزی در شهرستان به انجام رسیده است.

وی دیگر اقدامات بسیار مهم این مرکز را اجرای طرح تبدیل کابل هوایی دو کیلومتر 20 کیلوولت مسیر خیابان انقلاب تا بلوار شهیدبهشتی به کابل زمینی با اعتبار پنج میلیارد تومان برشمرد و افزود: این طرح یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شناسه خبر 62834