شناسه خبر:62777
1401/8/30 08:49:01
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

استان همدان پیشتاز در اجرای طرح هادی و صدور سند روستایی

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: استان همدان در اجرای طرح هادی و عمران و صدور سند روستایی پیشتاز بوده و از میانگین کشوری جلوتر است.

مسعود رضایی صبح روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان کانون‌های بازنشستگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که با حضور رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگی بنیاد مسکن و نمایندگان استان‌‌های منتخب به میزبانی همدان در هتل بوعلی برگزار شد، با بیان اینکه انقلابی بودن بنیاد مسکن از امتیازات ویژه این نهاد است، عنوان کرد: از همان ابتدای تأسیس این نهاد با تکلیفی که حاکمیت تعیین کرد، وظیفه رفع نیاز اجتماعی مردم در بخش مسکن برای ما تعیین شد.
وی با ابراز قدردانی از همه کسانی که در طول این چهار دهه عمر و تجربه خود را صرف خدمت به مردم و اعتلای نظام اسلامی کرده‌اند، افزود: بازسازی سال‌های بعد از جنگ و آباد کردن ویرانی‌های ناشی از بمباران ایران عزیز، مرهون تلاش‌های شما بوده که اکنون در کسوت بازنشستگی هستید و ثمره تلاش‌هایتان قابل لمس و درک است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به وضعیت استان همدان و فعالیت‌های صورت‌گرفته در بخش مسکن، اظهار کرد: استان همدان خاستگاه اجرای طرح هادی و عمران روستایی بوده و در تعیین معادلات اقتصادی و اجتماعی کشور اثربخش بوده است.
رضایی در ادامه توضیح داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته طرح هادی در استان از پوشش صددرصدی برخوردار بوده و از 920 روستای بالای 20 خانوار، در 780 روستا اجرا شده و 112 طرح بازنگری روستایی نیز در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: درحالی که میانگین کشوری اجرای طرح هادی 54 درصد را نشان می‌دهد، این رقم در استان همدان بیش از 67 درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: در بخش صدور سند روستایی، بالغ‌بر 92 درصد سند در استان صادر شده که میانگین کشوری 64 درصد بوده و استان همدان در این بخش نیز پیشتاز است.
رضایی به مسکن روستایی نیز اشاره کرد و متذکر شد: از 165 هزار واحد مسکن روستایی در استان، 107 هزار واحد و 65 درصد بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند که میانگین کشوری در این بخش 52 درصد است.
وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری کشور برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی سال 1410 بوده، تأکید کرد: هدف‌گذاری استان سال 1407 است.
این مقام مسئول با اشاره به ساخت 12 هزار و 45 واحد مسکن شهری، اذعان کرد: براساس نهضت ملی مسکن و پیشبرد اهداف در این بخش، بنیاد مسکن موظف به حضور در شهرهای زیر 100 هزار نفر شده، اما در استان همدان با توجه به تعامل سازنده‌ای که بین بخش‌های مختلف وجود دارد، در شهرهای بالای 100 هزار نفر نیز خدمت‌رسانی خواهیم کرد.
رضایی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه از 100 هزار واحد مسکونی تعهدشده استان ساخت 50 هزار واحد برعهده بنیاد مسکن است، ابراز کرد: 40 هزار واحد از این تعداد روستایی و بیش از 10 هزار واحد آن شهری خواهد بود.
* خدمات و اقدامات صورت گرفته را برای مردم بیان کنید
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آیات سوره والعصر سرنوشت انسان را روایت می‌کند، بیان کرد: در طول تاریخ هرگاه شیعیان در تنگنا قرار گرفته‌اند، از بزرگان دین خواسته‌اند تا برایشان فرمان جهاد صادر کند که بتوانند قدمی بردارند.
حجت‌الاسلام علی‌مراد کیانی ادامه داد: این فرمان اما بسیار گران‌بها است، تا جایی که در طول هشت سال دفاع مقدس امام راحل فرمان جهاد صادر نکرد؛ اما در عصر حاضر شاهد این بودیم که رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر کردند تا در جنگ روایت‌ها، روایت‌های اصیل باب شده و راه بر روایت‌های دروغین بسته شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن همدان خطاب به مسئولان بازنشسته بنیاد مسکن، گفت: شما در زمره راویان صادق نظام اسلامی هستید، چراکه قبل و بعد از انقلاب را به‌وضوح دیده و درک کرده‌اید و می‌دانید چه اقداماتی به برکت انقلاب اسلامی در ایران عزیز انجام شده و دشمن درحال مصادره آن است.
حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جمعیت کشور 36 میلیون نفر بوده و تنها دوسوم مردم صاحب خانه بوده‌اند، تأکید کرد: درحال حاضر جمعیت ایران 85 میلیونی است، درحالی که تنها یک‌هشتم آن‌ها فاقد مسکن هستند، ضمن اینکه خانه‌های روستایی قبل و بعد از انقلاب اصلاً قابل مقایسه نیست.
وی در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم بیان صادقانه خدمات صورت‌گرفته توسط خدمت‌گزاران انقلاب، روایت وارونه یا عدم طرح اقدامات و خدمات انجام‌شده را ظلم به مردم و نظام توصیف کرد.
* تکریم بازنشستگان جوانان را به خدمت‌رسانی امیدوار خواهد کرد
گفتنی است، در پایان این هم‌اندیشی رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم حفظ امید به زندگی در میان بازنشستگان، گفت: تکریم بازنشستگان، حفظ حرمت و آبرو، حفظ سلامتی، کاهش استرس، افزایش قدرت خرید، رفع مشکل مالی با اعطای وام، برگزاری دورهمی‌ها و استفاده از امکانات استان به‌ویژه در بخش‌های ورزشی و تفریحی، ازجمله کارهایی است که می‌توانید در این راستا انجام دهید.
کلانتری خاطرنشان کرد: تکریم بازنشستگان جوانان را در خدمت‌رسانی امیدوار کرده و به آن‌ها نشاط می‌بخشد این مسئله مهمی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در خاتمه بر احصای مسائل و مشکلات بازنشستگان تأکید کرد و گفت: بهترین راه این است که در تعامل دوسویه با مسئولان به‌ویژه استانداری و نمایندگان مجلس معضلات را پیگیری کرده و راهکارهای خود را نیز ارائه کنید.

شناسه خبر 62777