شناسه خبر:62698
1401/8/28 09:04:38
معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر به ایلام مطرح کرد:

70 درصد پروژه‌های سفر رئیس جمهور به ایلام اجرایی شده‌اند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه 100 مصوبه در سفر اول رییس جمهور به استان مصوب شد که بعد 40 مصوبه به آن اضافه شده است، گفت: 70 درصد پروژه‌های سفر رئیس جمهور به ایلام اجرایی شده اند.

روز پنجشنبه معاون اجرایی رئیس جمهور، در سفر به استان ایلام ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه‌کاره با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در این دیدار گفت: راه‌آهن، ایجاد طرح‌های تبدیلی و تکمیلی در پتروشیمی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین نیازها و مطالبات زیرساختی استان ایلام از هیئت دولت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار اظهار کرد: راه‌آهن، ایجاد طرح‌های تبدیلی و تکمیلی در پتروشیمی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین نیازها و مطالبات زیرساختی استان ایلام از هیئت دولت است.
وی افزود: برخی از مصوبه‌های ریاست جمهوری تاکنون اجرایی شده و تعدادی از مصوبه‌ها نیز منتظر اجرایی شدن است.
وی یادآور شد: همچنین یکی از طرح‌های معطل مانده استان سامانه گرمسیری است که با اهمال‌کاری و کمبود اعتبارات بلاتکلیف مانده است در حالی که تکمیل این طرح باعث اشتغال، تأمین آبیاری اراضی و امنیت می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه پروژه‌های زیرساختی متعددی در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان تصویب شده است، گفت: باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های اولویت‌دار به نتیجه برسد.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه 100 مصوبه در سفر اول رئیس جمهور به استان مصوب شد که بعد 40 مصوبه به آن اضافه شده است، گفت: 70 درصد پروژه‌های سفر رئیس جمهور به ایلام اجرایی شده‌اند.
محسن منصوری روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: بیش از یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه برای تحقق مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها، اعتبارات به پروژه‌ها تزریق می‌شود، افزود: مصوبات و تحقق وعده ها، جزو اولویت‌های دولت است چراکه خیلی از پروژه‌ها پیشران توسعه هستند.
معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: در سفر دوم رئیس جمهور، پروژه‌های اقتصادی مردم محور در اولویت قرار می‌گیرد چراکه به اعتقاد دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت مردم باعث پیشرفت کارها می‌شود.
منصوری با بیان اینکه تزریق اعتبار و امید به مردم از بزرگ‌ترین اهداف مهم دولت است، ادامه داد: مردم سرمایه اصلی دولت هستند و در همه حوزه‌ها اتکای دولت به مردم است.
وی میزان اعتبارات سفر برای بخش‌های عمرانی و تسهیلاتی را چهار هزار و 870 ذکر کرد و گفت: دولت گام محکمی برای تحقق مصوبه‌ها برداشت و تاکنون 70 درصد مصوبه‌ها تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه مردم متعهد، ولایی و شهیدپرور ایلام به گردن انقلاب و نظام حق و دین بزرگی دارند، افزود: این استان نسبت به جمعیت بالاترین شهدای کشور را تقدیم انقلاب کرده و دولتمردان باید در عمل مشکلات این استان را بر طرف کنند.
معاون اجرایی رئیس جمهور به موضوع اغتشاشات اشاره کرد و ادامه داد: در حوادث اخیر، ایلام جزء استان‌های بود که کمترین مشکل را داشت، این مسئله نشان از نجابت مردم و علاقه و وفاداری آن‌ها به نظام و انقلاب دارد.
  استان ایلام در سایه وحدت دارای اتحاد و آرامش مثال‌زدنی است
استاندار ایلام در این دیدار گفت: استان ایلام در سایه وحدت و انسجام مردم و مسئولان دارای اتحاد و آرامش مثال‌زدنی است که مدیریت کنگره بزرگ اربعین و اغتشاشات نمونه بارز این اتحاد است.
حسن بهرام‌نیا ادامه داد: با وجود اینکه اغتشاشات یک جنگ قومیتی و ترکیبی بود، اما در استان ایلام به خوبی مدیریت شد و مردم، فضای مجازی و رسانه‌ای استان برای مدیریت آشوب‌ها پای کار بودند.
علی اکبر بسطامی نماینده مردم استان ایلام مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید در سفر دوم دولت کاستی‌های دور اول جبران و توجه ویژه‌ای به استان شود و بدون شک عدالت در توزیع امکانات و رعایت قانون تحولات شگرفی را در استان ایجاد می‌کند.
معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از بیمارستان رازی شهر ایلام گفت: فاز نخست این بیمارستان 370 تختخوابی شهر ایلام با همت دولت سیزدهم بعد از گذشت 13 سال از شروع احداث پروژه، در طول یکسال گذشته تکمیل و بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های نیمه تمام شهر ایلام اظهار داشت: هم اکنون در فاز نخست این بیمارستان، 100 تختخواب فعال است و رایزنی برای تکمیل دیگر بخش‌های آن در دست انجام است.
وی افزود: تکمیل زیرساخت‌های طرح با حوزه عمرانی سازمان برنامه و بودجه و تجهیز امکانات بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اهتمام دولت نیز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز توضیح داد: کلنگ احداث این بیمارستان سال 88 زده شد و تاکنون 10 هزار میلیارد ریال برای آن تخصیص داده شده و برای تکمیل نهایی به یک هزار و 500 میلیارد دیگر نیاز دارد.
دکتر جاسم محمدی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی چون سی سی یو، آی سی یو، آن آی سی یو (ویژه نوزادان)، آنژیوگرافی، زنان و زایمان، فیزیوتراپی، اتاق عمل، جراحی زنان و مردان است.
در این بازدید معاون رییس جمهور با بیان اینکه از مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال درخواستی 200 میلیارد ریال آن چندی پیش تخصیص یافت، قول مساعد داد بعد از بازگشت به تهران پیگیر 300 میلیارد ریال دیگر آن باشد و رایزنی برای تکمیل این طرح را انجام دهد.
وی همچنین از دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی نیز بازدید کرد.
  بازدید از تصفیه خانه شهر ایلام
بازدید بعدی معاون رییس جمهور از پروژه در حال ساخت تصفیه خانه شهر ایلام بود که در این بازدید مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: این تصفیه خانه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم مصوبات سفر برای تکمیل نیاز به سه هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار دارد که در صورت تخصیص پروژه طی 1،5 تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
پرویز ناصری افزود: در سفر ریاست جمهوری 900 میلیارد ریال برای آن مصوب شد که تخصیص این اعتبار به بنیاد مستضفعان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو محول شد که هرکدام از این سه دستگاه 300 میلیارد ریال از اعتبار را پرداخت کنند که سال گذشته 240 میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
وی در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه هم توضیح داد: سازه طرح دارای 95 درصد پیشرفت و کل پروژه 53 درصد پبشرفت دارد که فاز نخست آن با توجه به اهمیت پروژه در مدیریت پساب شهری، بازچرخانی آب و حفظ محیط زیست فعال شده است و 750 لیتر در ثانیه معادل 46 هزار متر مکعب پساب را تصفیه می‌کند.
استاندار ایلام نیز در خصوص تکمیل این طرح هم گفت: برای تکمیل این پروژه مهم رایزنی‌هایی با پتروشیمی به صورت بی یو تی ایلام انجام شده که این شرکت 150 لیتر آب در ثانیه مورد نیاز خود را از پساب تصفیه شده این تصفیه خانه تامین و در مقابل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را تقبل کند.
به گزارش ایرنا، حضور در مزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و شرکت در جلسه پیگیری مصوبات سفر از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه محسن منصوری به استان ایلام است.

شناسه خبر 62698