شناسه خبر:62688
1401/8/28 08:47:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اجرایی بنیاد برکت در استان همدان گفت: برنامه این بنیاد برای سال جاری اجرای دو هزار طرح اشتغال‌زایی در 150 روستای واقع در شهرستان‌های اسدآباد، نهاوند، کبودراهنگ، ملایر، تویسرکان، رزن و همدان است.

«بهنام بیگ‌محمدی» روز پنجشنبه بیان کرد: با اجرایی کردن دو هزار طرح هدف‌گذاری‌شده 6 هزار فرصت شغلی امسال ایجاد می‌شود که تاکنون 700 طرح با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان اجرا شده است.
وی یادآوری کرد: به‌منظور ایجاد اشتغال خُرد توسط بنیاد برکت فعالیت‌هایی از سال 1398 آغاز و شهرستان اسدآباد آزمونه (پایلوت) اجرای این طرح شد.
مدیر اجرایی بنیاد برکت همدان با بیان اینکه هم‌اینک حمایت از مشاغل خُرد در هفت شهرستان صورت می‌گیرد، افزود: از سال 98 تا ابتدای سال جاری دو هزار و 116 طرح با 6 هزار و 348 فرصت شغلی در 155 روستا با بهره‌گیری از 12 تسهیلگر اقتصادی و اجتماعی ایجاد و راه‌اندازی شده است.
بیگ‌محمدی گفت: به‌منظور حمایت از روستاییان در قالب طرح «سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت» (سحاب) این طرح به مدت 10 سال در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت مطالعه و اجرایی شد.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح «آیین سرمایه‌گذاری مردمی نیروی انسانی» (آسمان) نسبت به ایجاد صندوق در روستاها با هدف پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی اقدام شده است.
مدیر اجرایی بنیاد برکت در استان همدان ادامه داد: هر یک از طرح‌های «آسمان» و «سحاب» دارای 12 مرحله بوده که تسهیلگر مرحله به مرحله آن را به‌منظور ایجاد اشتغال در روستاها اجرایی می‌کند.
بیگ‌محمدی ابراز کرد: با توجه به ایجاد اشتغال در روستاها، برنامه بنیاد برکت در سال جاری توسعه مشاغل در این مناطق است و در این راستا تسهیلات توسعه‌ای به روستاییان با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی پرداخت می‌شود.
وی گفت: بنیاد برکت تفاهم‌نامه‌های با برخی ادارات منعقد کرده و براساس این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه تسهیلگری، حوزه اشتغال به بنیاد برکت محول شده است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با بهزیستی منعقد و از محل تبصره ماده 18 حدود 107 طرح با بودجه 28 میلیارد تومان اجرایی شد.
مدیر اجرایی بنیاد برکت در استان همدان افزود: 25 طرح نیز در حوزه جهاد کشاورزی اجرایی شده که نمونه آن ایجاد گلخانه‌ها است و به‌تازگی بزرگ‌ترین گلخانه در نهاوند بهره‌برداری شد.

شناسه خبر 62688