شناسه خبر:62653
1401/8/26 09:05:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: طی هفت ماه سپری شده از سال جاری 40 پرونده قاچاق کالا در گمرک شهرستان مرزی مهران کشف شده که رشد 208 درصدی به نسبت پارسال را نشان می‌دهد.

روح‌الله غلامی اظهار کرد: این تعداد پرونده کشف‌شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد 13 پرونده کشف شده 208 درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گفته وی، رشد ریالی پرونده‌های کشف‌شده قاچاق گمرک مهران در سال جاری دو هزار و 63 درصد بوده است.
مدیرکل گمرک ایلام با بیان اینکه این کشفیات با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده است، یادآور شد: بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران در سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی، بذر و آهن‌آلات بوده است.
غلامی بیان کرد: قاچاق کالا در مرز و گمرک مهران به طور معمول از داخل به خارج از کشور صورت می‌گیرد و تاکنون قاچاق کالا بیرون از مرز به داخل کشور نداشته ایم.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده، گفت: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می‌شود.
مدیرکل گمرک ایلام اضافه کرد: گمرک این استان در بازه زمانی هفت ماه سپری شده از سال جاری به درآمدزایی 345 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 270 درصد افزایش نشان می‌دهد.

شناسه خبر 62653