شناسه خبر:62607
1401/8/25 08:38:22
رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه:

راه اندازی موزه "گلیم هرسین" فقط یک مکان می‌خواهد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: برای راه اندازی بزرگترین موزه گلیم کشور به به همراهی و حمایت مسئولین شهرستان هرسین نیاز داریم.

فیروز ناصری، بااشاره به ثبت هرسین به عنوان شهر ملی گلیم و ثبت نشان بین‌المللی جغرافیایی گلیم هرسین در سنوات گذشته، اظهارکرد: باتوجه به پیشینه کهن این هنر دست بافت در هرسین، از چندسال پیش برنامه ریزی‌هایی را برای راه اندازی موزه گلیم هرسین در دستورکار قرار دادیم.
وی ادامه داد: در این راستا با دو فرماندار پیشین هرسین رایزنی‌هایی داشتیم که این مرکز فرهنگی را راه اندازی کنیم که هر دو آنها به جای حمایت سنگ اندازی‌هایی داشتند.
رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان با تاکید براینکه راه اندازی موزه گلیم هرسین نیازمند حمایت و همراهی مسئولین استانی است، اعلام کرد: در شهر هرسین فضایی بسیار مناسب، قابل دسترس و بدون ترافیک وجود دارد که به آن "شهرداری سابق" می‌گویند و طبق بررسی‌هایی که انجام شده می‌تواند بهترین فضا برای تبدیل به موزه گلیم باشد.
وی با بیان اینکه این فضا متعلق به وزارت کشور است و فرمانداری هرسین می‌تواند با تبدیل آن به موزه گلیم موافقت کند، افزود: اگر زمینه ای فراهم شود تا این مکان با نظر کارشناسی در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد، می‌توانیم آن را به موزه گلیم تبدیل کنیم.
ناصری با بیان اینکه اگر مسئولان همراهی کنند موزه گلیم هرسین ظرف پنج تا شش ماه راه‌اندازه خواهد شد، گفت: برای راه اندازی این موزه بزرگ نیازی به سرمایه گذاری دولتی نداریم و تمام منابع آن از محل بخش خصوصی تامین می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: دست بافته‌های شاخص و فاخری مربوط به حدود 200 تا 250 سال قبل را جمع آوری و حدود 15 اثر ارزشمند با رنگ‌های کاملا طبیعی هم طی چندسال اخیر تولید کرده ایم که می‌توانیم در این موزه آنها را به نمایش بگذاریم.

شناسه خبر 62607